Skip to main content

Irrational Games onthult Bioshock Infinite

En we hebben al heel wat informatie.

Gisteren verscheen er, uit het niets, de aankondigingstrailer van Bioshock Infinite. Het mysterieuze Project Icarus van Irrational Games, de ontwikkelaar van de eerste Bioshock, werd daarmee eindelijk onthuld. Daar stopte de verrassing echter niet, want buiten het aquarium in het begin van de trailer is er van de onderwaterwereld Rapture niets meer te bespeuren.

In de plaats daarvan wordt Columbia aan ons voorgesteld, een zwevende, levendige en kleurrijke stad. Volgens geestelijke vader Ken Levine is de kern van Bioshock een wereld die je nog nooit eerder gezien hebt, een wereld die niet per se Rapture hoeft te heten. Bioshock Infinite werd dan ook volledig van de grond af aan opgebouwd.

Columbia is geen verborgen wereld, maar een gigantisch Amerikaans propagandaproject ontworpen door enkele briljante wetenschappers anno 1912. Er gaat echter heel wat mis waardoor de inwoners zich vijandelijk beginnen opstellen en de hele stad uiteindelijk achter de wolken en in de doofpot verdwijnt...

Als speler kruip je niet meer in de huid van een naamloze verstekeling, maar in die van Booker DeWitt, een voormalig Pinkerton agent die alles gedaan krijgt voor een prijsje. Hij wordt ingehuurd door een mysterieuze figuur om een jonge vrouw, Elizabeth, te bevrijden uit Columbia.

Een belangrijk gameplayaspect zal neutraliteit worden. "We willen het gevoel creëren dat niet iedereen in de stad je automatisch vijandig gezind is. ... Een deel van de uitdaging in deze wereld is uitzoeken wie een bedreiging vormt en wie niet. Of, in een vechtsituatie, of er een manier is om een andere persoon aan je zijde te scharen."

Als je interesse gewekt is na het lezen van al dit lekkers hebben we niet zo goed nieuws voor je, want de game zal maar in 2012 het levenslicht zien op de PC, Xbox 360 en PS3.

De verrassende aankondigingstrailer

Lees ook dit