Kickstarter-campagne opgezet voor Project Rap Rabbit
Konijn uit de hoge hoed.
De Japanse ontwikkelaars Masaya Matsuura en Keiichi Yano starten een Kickstarter-campagne voor Project Rap Rabbit, een ritmegame met een verhaal. Eerder werd de game al onthuld in een Project Rap Rabbit teaser, nu is duidelijk hoe de gameplay in elkaar zit.
In Project Rap Rabbit speel je als Toto-Maru, een rappend konijn in het Japan van de 16e eeuw. Je rapt door op het juiste moment bepaalde knoppen in te drukken, maar hebt daarnaast ook mogelijkheden om je eigen stijl te kiezen.
De makers willen daarbij improviseren en experimenteren aanmoedigen. Je moet opletten op wat de tegenstander terugzegt en daarna kies je de juiste woorden om hem af te troeven. Ook bepaal je de emotie waarmee je rapt.
Matsuura en Yano waren eerder verantwoordelijk voor o.a. Parappa the Rapper, Elite Beat Agents en Gitaroo Man. Project Rap Rabbit is nog een werktitel die in de toekomst gaat veranderen. De game staat gepland voor augustus 2018 en lanceert dan voor de pc en PlayStation 4.