Kickstarter gestart voor Nederlandse puzzelgame Phyre
Swipen en combo's maken.
De Nederlandse Game Design-student Lucien Bos is een Kicktartercampagne gestart voor zijn minimalistische actie-puzzelgame Phyre. Deze is in ontwikkeling voor Android en iOS-apparaten.
In Phyre veeg je met je vinger over het scherm om een wit blokje tegen zwarte blokjes aan te laten botsen. Een timer start vervolgens, waarna het de bedoeling is zo snel mogelijk combo's te maken door tegen de andere blokjes te botsen.
Onderweg kom je verschillende typen blokjes tegen. Zo is er een 'portalcube' die je bij aanraking naar een ander deel van het level stuurt, een 'pushcube' die je een andere directie opduwt en een 'deathcube' die je doodt.
Bos zoekt 6000 euro om het project werkelijkheid te maken. Er zijn momenteel 50 levels af, waar na een succesvolle campagne nog minstens 50 bij komen. Alle extra financiering na de 6000 euro gaat onder meer naar het inhuren van een extra programmeur en uiteindelijk een versie voor Windows.
Meer informatie rond de game vind je op de Kicktarterpagina van Phyre.