Kingdoms of Amalur verschijnt pas in 2012
Eerste details onthuld.
Buiten een eerste teaser die intussen al ettelijke maanden oud is, hadden we tot voor kort eigenlijk bitter weinig te zien gekregen over EA's grote nieuwe RPG waaraan naast RA Salvatore en Todd McFarlane ook heel wat Oblivion- en Morrowind-veteranen meewerken. Afgelopen week werd de game voorgesteld op de Game Developers Conference en de eerste previews en screenshots vinden stilaan hun weg naar het wereldwijde web.
In het universum van Amalur wordt iedereen geboren met een bepaalde lotsbestemming. Om de simpele reden dat jouw personage reeds een keer onder de zoden belandde, staat jouw lot niet langer vast. Met de hulp van een magiër keer je terug naar het rijk der levenden, vervolgens is het aan jou om de wijde wereld in te trekken en vorm te geven aan dat nieuwe leven.
Kingdoms of Amalur: Reckoning wordt net als Oblivion en consoorten een game die zich afspeelt in een open wereld met een dag/nacht-cyclus enzoverder. De combat wordt vergeleken met die van God of War, maar om succesvolle aanvallen uit te voeren zal je niet tal van combo's hoeven te memoriseren. Er is slechts één aanvalsknop en afhankelijk van je timing zullen aanvallen tot combo's aaneengeregen worden.
Alle info vind je terug in deze uitgebreide preview van een fansite. Tot slot nog even meedelen dat de game niet langer gepland staat voor 2011, maar dat 2012 het nieuwe streefdoel is. Vermoedelijk zag EA een release samen met Skyrim niet echt zitten.