Maker Dante's Inferno ziet vervolg zitten
"Sequel zal wel wat problemen vormen".
Redacteur Michaël kreeg een tijdje terug de kans om Dante's Inferno eens grondig aan de tand te voelen en schreef zijn bevindingen neer in een helse preview. Ondertussen is de demo van het spel te downloaden via PSN en komt de uiteindelijk release, februari 2010, steeds dichterbij. Ontwikkelaar Visceral Games, meer bepaald executive producer Jonathan Knight, denkt alvast na over de toekomst van Dante.
"Onze focus ligt momenteel helemaal op Dante's Inferno. We zullen helemaal klaar met het spel zijn rond de feestdagen, waarna het team een lange vakantie neemt en de consument stilaan aan de slag mag gaan met ons spel. We zullen zien of de reacties positief zijn, maar ik heb er een goed gevoel bij," vertelde Knight.
Meteen daarna gaf Knight aan dat hij, mocht hij de kans krijgen, een vervolg wil maken. Het grote probleem is echter dat het verhaal van Dante's Inferno - een interpretatie van Dante's The Divine Comedy - alle negen cirkels die beschreven werden in het boek al zal behandelen. "Mocht ik een oplossing voor dat probleem vinden, dan zou ik graag een vervolg - in welke vorm dan ook - ontwikkelen," sloot Knight af.
Eerst maar even kijken of Dante's Inferno de moeite is, al hebben wij er een goed gevoel bij.