Skip to main content

Mario-bedenker Miyamoto neemt afstand van de 'casual gamer'

Hij kan zich niet meer vinden in de passieve houding.

Nintendo focust zich niet meer op de 'casual gamer', zo laat Mario-bedenker Shigeru Miyamoto weten in de nieuwste editie van gamesmagazine Edge (via CVG).

Miyamoto kan zich niet vinden in de passieve houding tegenover games, die hij bij deze doelgroep wel ziet. "De houding is, 'Okay', ik ben de klant. Het is de bedoeling dat je mij moet entertainen.' Ze weten niet hoe interessant het is als je een stap verder gaat en jezelf probeert uit te dagen [met meer geavanceerde games]."

Met deze uitspraak neemt Miyamoto afstand van Nintendo's eerdere focus op een meer casual publiek, een groep die voor lange tijd als een belangrijke kern werd gezien van Nintendo's doelgroep. Het is tevens de groep die er voor zorgde dat met name de Nintendo Wii tot een groot succes uitgroeide.

"In de dagen van de Nintendo DS en de Nintendo Wii hebben we ons best gedaan om de gamende bevolking te vergroten", zegt Miyamoto. Maar doordat er een toename is in het aantal smart-toestellen zijn games veel vanzelfsprekender geworden voor een hoop mensen, aldus de designer. Zo hoeft Nintendo zich niet langer bezig te houden met het relevant houden van games in het dagelijks leven.

Bekijk op YouTube

Lees ook dit