Meat Boy geen vriendjes met Microsoft
Ultra-editie onderweg.
"Super Meat Boy is een succes geworden, maar dat zal niet aan Microsofts ondersteuning gelegen zijn," aldus de helft van Team Meat in de persoon van Tommy Refenes op de Game Developers Conference die deze week plaatsvindt in San Francisco.
"Wanneer Super Meat Boy op Xbox Live Arcade verscheen had het de enige release die week moeten zijn en duidelijk bovenaan het dashboard moeten pronken. Microsoft besliste er anders over, want diezelfde week verscheen ook Double Fine's Costume Quest en het dashboarditem had vertraging en bleek uiteindelijk maar de vierde positie te zijn."
Het succes is volgens de het tweekoppige ontwikkelteam dan ook vooral te wijten aan de eigen promotie die ze voerden en de fantastische reviews die de game kreeg, wat we hier bij Eurogamer enkel maar kunnen beamen.
Van de 400.000 verkochte exemplaren kwam het merendeel dan ook van de PC-versie, hoewel de release op Xbox 360 een maand eerder viel dan het PC-debuut van de game op Steam en andere digitale winkels.
Momenteel wordt een Ultra-uitgave van Super Meat Boy geprepareerd die vanaf april in Noord-Amerika verschijnt. Een Europese release werd niet bevestigd, maar wie deze unieke uitgave met onder andere een comic book, de soundtrack en een poster toch in huis wil halen, kan steeds een exemplaar laten overvliegen via Amazon.