Meer nieuws over Dead Island: Riptide
To change or not to change.
Dat Dead Island een opvolger krijgt met Dead Island: Riptide, dat wisten we al. Concrete info rond de game die op PC, Xbox 360 en PS3 zal verschijnen was tot nog toe echter onvindbaar. Daar brengt creative producer Sebastian Reichert gelukkig verandering in.
Volledig in het duister tastten we echter niet. We wisten bijvoorbeeld al dat de setting van het spel verschuift van het eiland Banoi naar Palanai. Alhoewel die laatste meer op natuurlijke constructies focust dan het resort en de stad die zich op Banoi bevonden, is er geen dramatische andere setting opgebouwd voor de nieuwe game. Dat is volgens Reichert enkel en alleen omdat de studio zo snel mogelijk aan de massale vraag van de fans wilt voldoen door op korte termijn een opvolger af te leveren. Een hele nieuwe setting bedenken en in elkaar stoppen duurt te lang volgens de man.
Er zullen enkele nieuwe features worden geïntroduceerd in de volgende zombieslasher en de ondergelopen jungle zou volgens de creative director een volledig andere feel aan de game moeten geven. Hij praat onder andere over defensieve gameplay (een fort verdedigen tegen hordes zombies?), een boot waarmee je je doorheen de spelwereld kan verplaatsen en diepere character development.
De plot zal deze keer donkerder worden. Niet dat we ons veel van de plot uit de originele game herinneren, eigenlijk. De ontwikkelaar neemt een "zeer speciale stap" in Riptide. Meer wilde Reichert daar nog niet over kwijt.
Er zal ook een nieuw personage zijn dat naast de vier originele overlevenden mag strijden. Ook over deze man of vrouw die in de screenshots de klasse "Hero" meekrijgt, blijft het stil.
Tenslotte zal het spel bijhouden met welke wapens je veel ondode hoofden snelt. Je personage al na een bepaalde tijd beter worden met het wapen of de categorie van wapens dat ie vaak gebruikt.