Metacritic-en recensiescores niet relevant voor Sniper Elite studio
“We concentreren ons alleen op wat de gebruikers vinden."
In een interview met GameIndustry laat Rebellion-baas Jason Kingsley weten dat de ontwikkelaar zich niet bezig houdt met recensiescores.
"We concentreren ons alleen op wat de gebruikers vinden", zegt Kingsley. "We geven om de mensen die hun geld uitgeven en of wij zelf blij zijn met onze game."
Hoewel Sniper Elite 3 zeer uiteenlopende recensiescores kreeg, had de game goede verkoopcijfers. "Elke Sniper Elite-game die we hebben uitgebracht debuteerde op nummer een en dat werd gezien als een onverwachte hit", zegt Kingsley. "Maar als je ziet dat het even goed heeft verkocht als projecten die tien keer meer kosten om te ontwikkelen en waarschijnlijk twintig keer het marketing budget hebben dan is het geen onverwachte hit meer. Vanuit een zakelijk perspectief is het eerder een slam-dunk."
Kingsley erkent het probleem dat komt kijken bij professionele recensies, maar zegt dat critici niet noodzakelijk hetzelfde voelen over games als de gemiddelde consument. Het is daarom voor de studio ook belangrijker om hun games bij spelers naar voren te brengen dan bij critici.
Daarbij benadrukt hij het belang van onder andere de websites Twitch en YouTube. "Daar zie je normale mensen onze games spelen", zegt Kingsley. "Je kunt zien hoe de gameplay is en je kunt op die manier je eigen beslissing maken of het wel of niet naar jouw smaak is. Het interesseert je misschien totaal niet of een persoon de game niet origineel genoeg vond of iemand anders dacht dat het verhaal slecht was."