Metal Gear Solid 5 moet op 60 fps draaien op PS4
Beelden van trailer minder mooi als uiteindelijke product op next-generation.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain komt naar de Playstation 4 en ontwikkelaar Hideo Kojima streeft ernaar het spel daar op 60 frames per seconde te laten draaien.
Volgens Kojima zijn de beelden die op E3 zijn getoond van de nieuwe game meer representatief voor de huidige generatie consoles. Tijdens de ontwikkeling is de huidige generatie als richtlijn genomen maar Kojima wil de prestaties voor de volgende generatie aanzienlijk ophogen. Kojima legde het als volgt uit: "For this project we were using the PC to build the Fox Engine to create our game. We're using the current-generation as a [guideline]. While we were developing on current-gen, next-gen came long. We're really trying to reach the peak of the current generation right now - 360, PS3 - and then see how much we can take it up for the next-generation. Once we start going into development for next-generation we're definitely looking for something better than [what] we have shown today.”
Dit betekent dat de trailer van de E3 een keer niet een opgehemeld beeld van de komende game laat zien, als we Kojima mogen geloven.