Metroid Prime 3 had ooit een open wereld
Maar de Wii bleek niet krachtig genoeg.
Bryan Walker, senior producer van Metroid Prime 3, onthult in een interview met youtuber Kiwi Talkz dat het ooit de bedoeling was om die game een open wereld te geven. Uiteindelijk bleek de hardware van de Wii daarvoor echter ontoereikend.
Volgens Walker was het altijd de bedoeling om je in Metroid Prime 3 meer vrijheid te geven door je met je schip te laten rondreizen. Dat idee haalde uiteindelijk de game niet omdat de Wii niet krachtig genoeg bleek.
"We wisten wat de Xbox 360 en de PS3 konden, en de initiële specs voor de Wii waren gewoonweg niet competitief op het vlak van hardware en geheugen. We waren eerlijk gezegd zelfs wat bezorgd. Tot ze de Wii Remote lieten zien en heel het team een 'Aha!'-moment had", aldus Walker
Metroid Prime 3 kwam uiteindelijk in 2007 uit, 9 maanden na de release van de Wii. Walker geeft toe dat de game de verwachtingen niet helemaal kon inlossen, maar vraagt zich in het interview wel af hoe het zou geweest zijn met al die geschrapte features.