Skip to main content

Nieuw vechtsysteem Final Fantasy 7 remake met 'vallen en opstaan'

Square Enix heeft nog geen definitieve keuze gemaakt.

De ontwikkeling van het nieuwe vechtsysteem voor de Final Fantasy 7 remake gaat met vallen en opstaan. Dat zegt producent Yoshinori Kitase in een interview met Famitsu (vertaling door Gematsu).

"We hebben eindelijk gekozen welke kant we visueel uitgaan," zegt Kitase. "Het werk aan het vechtsysteem verloopt daarentegen met vallen en opstaan. Omdat het oude (turn based) systeem misschien niet meer zo passend is, denken we hard na over de aanpassingen die we kunnen maken."

"Met een remake wordt je game normaliter een action role-playing game,” vervolgt de producent. “Wij bekijken hoe we Final Fantasy 7 opnieuw uitbrengen maar de speler toch kunnen verrassen. Vraag me alsjeblieft niet hoe ver de game af is," sluit Kitase al lachend af.

De game komt uit op meerdere platformen, waarvan enkel de PlayStation 4 nog bevestigd is. Final Fantasy 7 Remake draait niet op de Luminous Engine.

Bekijk op YouTube

Nog even tijd? Lees dan ook:

Lees ook dit