Nieuwe info over MGS:Rising
Speelt zich af tussen MGS 2 en 4.
Kojima Productions heeft de eerste details over Metal Gear Solid: Rising vrijgegeven op Konami's persconferentie.
Chronologisch zal het spel zich afspelen tussen de gebeurtenissen van Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty en Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Rising zal dus het verhaal vertellen van hoe Raiden de cyborg ninja geworden is die we kennen uit het vierde deel.
De gameplay zal een mix zijn van stealth en de futuristische samurai-actie die we zagen in de trailer op Microsoft's persconferentie. De stealth zal echter een stuk anders zijn dan wat we gewend zijn van de MGS-serie. Het tempo zal een stuk hoger liggen en je zal vooral gebruik moeten maken van Raiden's acrobatische moves. Regisseur Kimura kon hierover vertellen dat stealth nu een stuk verticaler zal werken en dat de speler niet meer over de grond zal moeten kruipen zoals in Snake's avonturen.
Ook zal je leven, energie, onderdelen, munitie en items van vijanden moeten afpakken door ze in mootjes te hakken. De manier van hoe je met je zwaard hakt, bepaalt welke onderdelen je uit je vijand kunt nemen. Producer Matsuyama legde uit dat dit is wat je in de trailer ziet: Raiden haalt een zogenaamde 'stomach battery' uit de vijand en absorbeert de energie. In Rising zal je strategisch te werk moeten gaan in welke onderdelen je wil stelen.
Metal Gear Solid: Rising zal in 2011 verschijnen voor PC, PS3 en Xbox 360.