Nieuwe max-level content onderweg voor Diablo 3
Maar ook andere aanpassingen staan gepland.
In een open brief aan de Diablo community eerder vandaag biechtte chief executive bij Blizzard, Mike Morhaime, op dat de end-game content van Diablo 3 onvoldoende was. Bij het bedrijf hadden ze gehoopt de spelers langer bezig te kunnen houden nadat ze het hoofdverhaal van het spel hadden afgerond.
Dat wil Blizzard nu goedmaken. Volgens Morhaime wordt er momenteel druk gewerkt aan een systeem dat spelers met een hoog level nieuwe, interessante doelen geeft in plaats van het constante item farmen dat nu de enige mogelijkheid is voor de betreffende spelersgroep. Ook vertelde hij dat het team de feedback van de fans in beschouwing neemt.
Ook zullen skills en personages opnieuw uitgebalanceerd worden. Skills en builds die te weinig of te veel gebruikt worden zullen na het installeren van de volgende patch in kracht dalen of stijgen.
Legendary items krijgen ook een make-over. Zo zijn er plannen om vanaf patch 1.0.4 Legendary items toe te voegen die hoge ogen zullen gooien bij de spelers. Of zoals Morhaime het zelf zegt: "more interesting, more powerful, and more epic in ways you probably won't be expecting."
Tenslotte is Blizzard ook bezig aan enkele interface updates die het makkelijker zullen maken om te communiceren met andere spelers of speelsessies binnen te stappen. Een concrete datum voor de patch(es) is nog niet bekend gemaakt, dus gaan wij voorlopig nog even verder zoeken naar dat verdomde cow-level.