Skip to main content

Nintendo: "Super Mario 3D Land is als een hamburger"

Allebei heerlijk en smakend naar meer?

De interviews van Nintendo-president Satoru Iwata met zijn eigen werknemers bieden altijd een interessante kijk op games. Ook nu weer met de Iwata Asks over Super Mario 3D Land.

In het interview vertelt regisseur van de game Koichi Hayashida dat hij de game 'als een hamburger wou maken' in tegenstelling tot de 'keizerlijke maaltijd' dat Super Mario Galaxy 2 was.

"Je kunt rondlopen met een handheld systeem, dus sommige mensen gaan op de trein spelen op weg naar hun werk," zei Hayashida.

"Ik woon maar een paar stations weg van mijn werk dus het eerste waar ik aan dacht is dat ik moest focussen op korte stages die je in ongeveer die tijd kon uitspelen."

Dat is een heel andere aanpak dan bij Super Mario Galaxy, die ook geregisseerd werd door hem.

"Voor mij is Super Mario Galaxy 2 meer zoals de Manchu Han Keizerlijke Feestmaal. Het is het soort game dat zegt 'hier ligt alles op tafel, dus eet maar wat je wil!'. Om het allemaal op te eten ben je uren bezig en achteraf zit je helemaal vol. We staken er al onze ideeën in die we hadden sinds Super Mario Sunshine en maakten van Super Mario Galaxy 2 een game dat alles had."

"Deze keer wou ik een compactere game maken, eentje die wat lichter was zoals een hamburger die je gewoon kunt binnenhappen. En van daar vertrok ik verder."

Desondanks is de game toch bijna even gevuld met content als de Galaxy-games.

"We wilden echt een game maken die toegankelijk is, dus we waren niet van plan om er een game van te maken die vol zat met verschillende features. Maar dan begonnen we met het maken ervan en stopten we er speciale stages in. Uiteindelijk is de game toch behoorlijk groot geworden."

Super Mario 3D Land verschijnt op 18 november, dezelfde dag als The Legend of Zelda: Skyward Sword. Yikes! Wie meer wil weten over de game kan altijd onze Super Mario 3D Land hands-on lezen vanop E3 2011!

Lees ook dit