Nóg meer Dark Souls II info
De pc-versie ontvangt dit maal meer aandacht.
Dark Souls II co-regisseur Yui Tanimura belooft dat de pc-versie met meer zorg gemaakt wordt dan haar voorganger. De nieuwe engine is speciaal ontworpen om de framerate issues uit het eerste deel tegen te gaan.
Tanimura erkent dat de pc-port van het eerste deel matig was. Hoewel FromSoftware gehoor gaf aan een succesvolle petitie van fans om de console game naar de pc te porten, kwam deze versie niet goed uit de verf omdat het team enkel bekend was met consoles. Enkele pc-spelers hebben mods uitgebracht die verschillende problemen aanpakken of zelfs functies aan het spel toevoegen. Dit maal pakt de ontwikkelaar het anders aan. "De pc-versie heeft dit maal een veel hogere prioriteit," meldt Tanimura. "Bij de voorganger begonnen we aan de pc-versie nadat we klaar waren op de console. Omdat we nu vanaf het begin [van het ontwikkelproces] aan de pc denken, kunnen we verzekeren dat we meer aandacht in deze versie stoppen."
Tanimura vertelt ook over de nieuwe van Dark Souls II. De engine is specifiek in het leven geroepen om de dalende framerate van Dark Souls - die vooral in Blighttown voor haperend beeld zorgde - op te lossen. Ten slotte zegt de co-regisseur dat FromSoftware geen plannen heeft Dark Souls II op next-gen platformen (zoals de PlayStation 4 en de volgende Xbox) uit te brengen. "We willen het spel zo snel mogelijk aan fans aanbieden. We hebben het gevoel dat we meer kunnen uitdrukken, ook met de huidige generatie consoles. We wensen dus op de huidige consoles te blijven om zo door te trekken wat we communiceerden met Dark Souls. Momenteel hebben we geen intentie om Dark Souls II op next-gen [consoles] uit te brengen."
Wanneer Dark Souls II uitkomt is onduidelijk omdat het spel nog volop in ontwikkeling is. Het spel komt in elk geval tegelijkertijd uit voor pc, PSr en Xbox 360.