Skip to main content

'NPC-menigtes niet oorzaak onstabiele framerate in Assassin's Creed Unity'

Maar wat dan wel?

De menigten met duizenden NPC's tegelijk zijn niet de reden voor de onstabiele framerate van Assassin's Creed Unity. Dat blijkt uit tests van Ubisoft, die op andere manieren gaat proberen de performance te verbeteren.

De framerate van Assassin's Creed Unity haalt zowel op de PlayStation 4 als de Xbox One niet altijd de minimale speelbare vereiste van 30 frames per seconde. De schokkerige beelden maken het bijvoorbeeld moeilijker sprongen juist te nemen of inkomende aanvallen in te schatten.

Ubisoft is sinds de lancering van de game al op zoek naar een oplossing. Dat is een delicate kwestie, dus die laat momenteel nog op zich wachten. De studio raadt aan om je spelcomputer in de tussentijd geen internetconnectie te laten maken. Dat zou mogelijk de framerate iets stabieler maker.

Inmiddels is een beruchte bug wel al uit de game gehaald. In sommige gevallen hadden de personages geen gezicht, enkel zwevende oogballen en een mond. Dit bleek alleen het geval op twee typen videokaarten, en de oplossing zat in de eerste patch verwerkt.

Bekijk op YouTube

Lees ook dit