Oculus Rift heeft lagere minimale systeemeisen
Dankzij 'asynchrone spacewarp.'
Dankzij 'asynchronous spacewarp' heeft de Oculus Rift verlaagde minimum systeemeisen. Dat meldt Brendan Iribe, topman van ontwikkelaar Oculus VR.
Door enkele processen die de pc voorheen uitvoerde elders onder te brengen, heb je een minder krachtige pc nodig om de VR-bril te gebruiken. Dat houdt in dat met een AMD FX4350, Intel i3-6100 of Nvidia 960 al genoeg vermogen in je computerkast zit.
Iribe meldt dat 'asynchronous spacewarp'-technologie de verwerkingskracht vrijmaakt. De technologie creëert beelden wanneer een pc geen 90 Hz frame rate haalt. Om toch de ervaring van een vloeiende beeldverversing te bieden, vult de technologie de ontbrekende beelden op.
In 2012 was de Kickstarter-campagne voor de VR-bril een groot succes. In augustus beschuldigde ZeniMax dat John Carmack voor de Oculus Rift documenten stal.