Oproer rond PS3-versie Bayonetta
Platinum Games staat de ontwikkeling af.
Dat het makkelijker is om een spel voor de Xbox 360 te maken is ondertussen geen geheim meer. De infrastructuur op de console van Microsoft is vergelijkbaar met die van een computer, en daardoor is het overzetten van codes en data een stuk eenvoudiger. Bepaalde ontwikkelaars laten de PS3 zelfs helemaal links liggen, met Valve als meest bekende voorbeeld. Vandaag krijgt de studio achter Half-Life echter versterking van Platinum Games, dat al geruime tijd aan Bayonetta aan het werken is.
Of dat dachten we toch. Op het officiële blog van Platinum Games laat de ontwikkelaar namelijk weten dat ze enkel sleutelen aan de X360-versie. De productie van Bayonetta voor de PlayStation 3 laat men over aan Sega, al blijft Platinum Games wel een oogje in het zeil houden. "We hebben supervisie over de vooruitgang zodat we er zeker van kunnen zijn dat de PS3-versie zo goed mogelijk zal worden", alus CEO Tatsuya Minami.
Vreemd genoeg laat Platinum Games niet meer met zoveel woorden weten dat beide versies identiek zullen zijn. Minami geeft enkel aan dat PS3-bezitters "voor zichzelf moeten uitmaken hoe het spel speelt wanneer Bayonetta beschikbaar is". Een tijdje terug kregen we al berichten te horen dat het spel er op de PlayStation 3 een stuk minder uitzag...
Wij gingen op de voorbije GamesCom met de Xbox 360 versie aan de slag en waren - gelukkig - nog steeds onder de indruk van Bayonetta.