Skip to main content

Opvolger Audiosurf aangekondigd

Audiosurf Air verschijnt nog dit jaar.

We hebben er een hele tijd op moeten wachten en intussen hadden we al vrede genomen met het idee dat de bedenker van Audiosurf met z'n vele miljoenen de gamesindustrie verlaten had, maar de indiehit uit 2008 krijgt nu dus toch een opvolger in de vorm van Audiosurf Air.

Die aankondiging kwam er vanuit het niets en veel meer dan dat de game dit jaar zou moeten verschijnen en Audiosurf Air gaat heten, weten we eigenlijk nog steeds niet. Het handvol voorlopige beelden op de website suggereert wel dat er in Air zal overgestapt worden op een eerstepersoonsperspectief en dat de 'maak figuurtjes met blokken op de tonen van je muziek'-gameplay behouden blijft.

Het wordt interessant om te zien wat Dylan Fitterer, de ontwikkelaar van het origineel, uit z'n mouw kan schudden om een nog leukere twist te geven aan het concept om te rijden en puzzelen op de tonen van je eigen muziekcollectie. Hopelijk wordt het wel allemaal wat gebruiksvriendelijker, want de competitie in de originele Audiosurf had wat te lijden onder het feit dat valsspelen door middel van het aanpassen van de tags van muziekbestanden, schering en inslag bleek te zijn.

Een eerste goeie keuze lijkt alvast gemaakt door te kiezen voor de Unity-engine in plaats van verder te bouwen op de zelfgemaakte engine waar de eerste game gebruik van maakte. Betere performantie, meer stabiliteit en de mogelijkheid om Audiosurf Air naar andere platformen te brengen, zijn maar enkele van de voordelen verbonden aan die beslissing.

Wie zich trouwens van een plaatsje in de bèta wil verzekeren, kan dat doen via de officiële website.

Lees ook dit