Skip to main content

Overwatch 2 maps en game modes - Dit zijn de veranderingen

Alles over Push, New Queen Street, Circuit Royal en nog veel meer.

In Overwatch 2 krijg je in eerste instantie niet zozeer een volledige nieuwe game, maar een uitgebreide upgrade van het PvP-gedeelte van de team-based shooter. Zo is er om te beginnen een gloednieuwe game mode. Daarnaast zijn er de nodige nieuwe maps, maar krijgen de andere arena’s een bescheiden rework. Alles tezamen probeert ontwikkelaar Blizzard je weer te verleiden de game weer - of nog steeds - op te starten.

Hier lees je alles over de grootste veranderingen in de maps en game modes van Overwatch 2. Vergeet verder ook niet alles over de Overwatch 2 gameplay en Heroes te checken.

Op deze pagina:

Bekijk op YouTube

Overwatch 2 game modes - Wat is de nieuwe game mode Push?

Overwatch 2 kent een geheel nieuwe game mode. In Push staat de controle over een robot centraal. Het doel is om die richting het startgebied van de tegenstander te pushen. Dat gebeurt wanneer er na bijvoorbeeld een teamkill geen tegenspelers meer in de buurt van de robot staan. Het escorteren van de robot kan echter ook de andere kant op gaan en dus in jouw nadeel werken. Wanneer na acht minuten geen van beide teams de robot naar het eindpunt gepusht heeft, wint het team die de robot het verste gepusht heeft én controle over de robot heeft. Zo niet, dan volgt er overtime. Push is daarmee een afwisselende touwtrekwedstrijd die zich prima tussen de andere modes kan nestelen.

Naast de nieuwe Push zijn een aantal oude vertrouwde modes nog steeds aanwezig. Ook in Overwatch 2 kun je namelijk met de klassiekers Control, Escort en Hybrid aan de slag. Assault is daarentegen gesneuveld in Competitive Play, met als reden dat ‘Two Control Point’ in de community verre van geliefd is. Assault blijft echter wel als Custom Game speelbaar. Ook Team Deathmatch maakt zijn rentree, maar is net als in Overwatch 1 alleen tijdens het wachten op een match speelbaar.

Bekijk op YouTube

Overwatch 2 maps - Welke arena’s komen en gaan?

De introductie van Push gaat gepaard met twee nieuwe maps. New Queen Street is met zijn dwarrelende sneeuwvlokken en hippe barretjes de toekomstige versie van Toronto, terwijl Colosseo met zijn smalle straatjes en piazza’s rondom het zevende wereldwonder in Rome gesitueerd is.

Daarnaast zijn er nog enkele nieuwe arena’s in de andere gamemodi te vinden. Midtown en Paraiso zijn nieuwe Hybrid-maps in respectievelijk New York City en Rio de Janiero, terwijl in Circuit Royal je in Monte Carlo de Payload moet begeleiden dan wel afhouden. Er zitten overigens nog meer maps in de pijplijn, waaronder een in India en Göteborg.

Dan zijn er nog een aantal hernieuwde maps in Overwatch 2. Verwacht hier echter geen baanbrekende veranderingen, want het zijn louter visuele aanpassingen die neerkomen op een ander dagdeel van de map. Zo speelt bijvoorbeeld Route 66 zich nu niet overdag maar ‘s nachts af, terwijl het nachtleven van Lijiang Tower weer veranderd is in het ochtendgloren. Ook Ilios, Oasis, Dorado, King’s Row en Eichenwalde krijgen een andere dag- en nachtversie. Er verandert dus verder niks aan die maps en van een ‘rework’ kun je verder niet spreken, maar ze krijgen wel net even een andere vibe.

Hoe zit het met de 2CP-maps? Zoals eerder vermeld, heeft ontwikkelaar Blizzard de gamemodus Assault wegens impopulariteit geschrapt. De maps moesten te veel op de schop om ze te kunnen recyclen in een van de andere gamemodi. Is dit dan (los van de Custom Matches) het definitieve einde van Hanamura, Temple of Anubis, Volskaya, Paris en Lunar Colony? Volgens Blizzard blazen ze die maps in de toekomst nieuw leven in, maar het is nu nog veel te vroeg daar iets over te kunnen zeggen.

Lees ook dit