Paradox kondigt Cartel aan
Syndicate-game trouw aan z'n roots.
De eigenzinnige mannen en vrouwen bij Paradox moeten haast wel enkele van de fans geweest zijn die afgelopen week moord en brand schreeuwden toen EA aankondigde de klassieke strategie-franchise Syndicate te zullen heropstarten met een FPS. Waarom ik dat denk? Vandaag kondigen ze doodleuk zelf een game aan die niet zou misstaan als opvolger van het originele Syndicate.
Een traditionele opvolger welteverstaan en niet het FPS-reboottype zoals dat tegenwoordig eerder regel dan uitzondering lijkt voor oude franchises.
Terug naar Cartel. Net als in Syndicate draait alles in Cartel om enkele superbedrijven die er naar streven hun tegenstanders ten val te brengen. Daarom mag jij het vuile werk van één zo'n bedrijf in een dystopiaanse toekomst opknappen. Dat doe je door een team agenten uit te rusten, op missie te sturen en hen vervolgens tijdens het werk RTS-gewijs te begeleiden.
Hetgeen je tussen de missies door zal doen, belooft minstens even belangrijk te worden als de missies zelf. Voer onderzoek naar nieuwe technieken, reken af met interne problemen en onderhoud relaties met landen en andere bedrijven.
De ontwikkeling van Cartel ging net van start, voorlopig moeten we het dus zonder screenshots en trailers stellen. Een releasedatum is er al helemaal niet, hoewel Shams Jorjani in dit interview met Rock, Paper, Shotgun zegt dat de game in het beste geval volgend jaar al beschikbaar zou kunnen zijn.
Mensen die de originele Syndicate gespeeld hebben, zijn jullie meer te vinden voor Paradox' aanpak of willen jullie EA's FPS toch een kans geven? Ik heb de vroegere Syndicate-games nooit gespeeld en zal beide dan ook met plezier spelen.