PC release van Watch Dogs was niet vanzelfsprekend
Illegale distributie en tegenvallende verkoopcijfers worden getrotseerd.
Eerder deze week gaf Ubisoft pas na een langdurige internet petitie groen licht voor een PC versie van Tom Clancy's The Divison. De redenen: slechte verkoopcijfers en illegale distributie. In een interview met PC Gamer heeft Watch Dogs senior producer Dominic Guay toegelicht waarom een PC-release van de langverwachte hacking game voor de studio toch van groot belang is.
"Er zijn ontzettend veel PC gamers. Dat is uiteindelijk de hoofdreden. Veel PC gebruikers willen onze games spelen en wij willen die graag voor hen maken. Op dit moment bevinden we ons aan het einde van een lange console cyclus en dan zie je dat er veel console gamers overstappen naar een PC. Plus, Watch Dogs ziet er geweldig uit op een PC".
Alhoewel er nog geen officiële plannen zijn om extra content te ontwikkelen voor Watch Dogs gaf Guay toe dat dit nog zeker tot de mogelijkheden behoort: "Op dit moment concentreren we ons op twee aspecten: we hebben een enorme, dichtbevolkte stad gemaakt. Er is genoeg te doen maar we hebben nog steeds niet alle indrukwekkende gebieden van deze stad ten volle benut. Dat is iets wat we nog graag willen realiseren. Daarnaast willen we experimenteren met andere vormen van gameplay. Hoe kunnen we Watch Dogs uitbreiden door niet alleen nieuwe missies te ontwerpen maar ook compleet nieuwe gameplay elementen te verzinnen?".
Wekken deze woorden je interesse? Check dan zeker de nieuwe Watch Dogs trailer die gisteren is uitgebracht. In de trailer is te zien hoe hacker organisatie DedSec het volk op het hart drukt: "The system is flawed. It's time to wake up".