Pillars of Eternity uitgesteld tot 2015
Obsidian Entertainment heeft meer tijd nodig.
Obsidian Entertainment heeft de lancering van Pillars of Eternity uitgesteld tot 2015. In een bericht op het officiële Obsidian-forum laat de ontwikkelaar weten meer tijd nodig te hebben om zo een game te maken die 'de verwachtingen waar kan maken.' Obsidian belooft de extra tijd te gebruiken om bugs op te sporen en om feedback van spelers te verwerken.
Obsidian-topman Feargus Urquhart heeft daarnaast ook een eigen statement naar buiten gebracht over de staat van Pillars of Eternity. Zo meldt hij dat de nieuwe Obsidian-RPG 'bijna klaar is, maar nog niet helemaal.' Urquhart geeft daarnaast aan dat het uitstel nodig is om zo aan gemaakte beloften te voldoen.
Pillars of Eternity is een RPG voor de pc die via Kickstarter is gefinancierd. De game is gebaseerd op klassieke RPG's zoals Baldurs Gate en Planescape: Torment. Zowel in visueel als in gameplay-opzicht is Pillars of Eternity schatplichtig aan deze zogenaamde CRPG's. Het oorspronkelijke plan was om Pillars of Eternity voor het eind van 2014 uit te brengen.