Platform voor tv-reclame in games getest
'We onderbreken uw epische kill voor het volgende...'
Het bedrijf Simulmedia heeft het reclameplatform PlayerWON ontwikkeld waarmee het mogelijk is om videoreclame in games te tonen, vergelijkbaar met reclame op tv en YouTube.
Volgens Simulmedia is het systeem nu al ongeveer een jaar in een testfase en is klaar voor gebruik. Het systeem speelt video's af, controleert of een speler de video in zijn geheel heeft bekeken en afhankelijk van de implementatie krijgt de speler daar een kleine in-game beloning voor.
Het systeem lijkt op dat wat momenteel in gratis games op mobiele telefoons wordt gebruikt. Volgens onderzoek dat door Simulmedia is uitgevoerd, zijn spelers bereid om 'tot tien video's per dag te bekijken om daar gratis voordelen mee te ontgrendelen'.
Uitgever Hi-Rez, onder andere bekend van Smite, heeft al een deal gesloten om PlayerWON te implementeren. Volgens Simulmedia heeft het bedrijf ook een overeenkomst met EA gesloten, hoewel de uitgever dat in een eigen statement ontkent. 'Het creëren van de beste spelerservaring blijft onze prioriteit'.
Wanneer het platform in gebruik wordt genomen, alsook in welke games, is nog niet bekend.