PlayStation 4 Pro Boost Mode bevestigd door Sony
Vroem, vroem!
Sony heeft het bestaan van de PlayStation 4 Pro Boost Mode bevestigd.
De Boost Mode laat de PlayStation 4 Pro met hogere GPU en CPU kloksnelheden draaien, om zo de gameplay te verbeteren van PlayStation 4 games die vóór de PlayStation 4 Pro zijn uitgekomen. Dat betekent effectief kortere laadtijden en stabielere framerates.
De PlayStation 4 Pro stelt tot nu toe zijn extra rekenkracht niet ter beschikking tot games die geen Pro-patch hebben, maar de Boost Mode laat dit nu wel toe. Het onderstaande tabel laat de verschillen zien wanneer de Boost Mode actief is:
Standaard PS4 | PS4 Pro | Boost | |
---|---|---|---|
CPU | Acht Jaguar kernen op 1.6GHz | Acht Jaguar kernen op 2.1GHz | 1.3x |
GPU | 18 Radeon GCN rekeneenheden op 800MHz | 36 verbeterde GCN rekeneenheden op 911MHz | 2.3x FLOPs |
Geheugen | 8GB GDDR5 op 176GB/s | 8GB GDDR5 op 218GB/s | 24% meer bandbreedte, 512MB extra bruikbaar geheugen |
De Mode is niet in staat om games hoger te laten draaien dan de vastgestelde framerates. Theoretisch gezien zijn games zoals Tomb Raider en Project Cars nu in staat om een stabiele 60 frames per seconde te behalen, en games als The Witcher 3 een stabiele 30 frames per seconde.
De Modus is nu beschikbaar in de PlayStation 4 Firmware 4.5 bèta, indien je beschikt over een PlayStation 4 Pro.