Skip to main content

Problemen met seizoenspas voor Xbox 360-versie van The Wolf Among Us

UPDATE: Eigenaars van seizoenspas krijgen gratis downloadcode voor tweede episode.

UPDATE: Eigenaars van een seizoenspas voor The Wolf Among Us op de Xbox 360 krijgen gratis een downloadcode voor episode twee. Dat bevestigt TellTale Games vandaag. Spelers ontvangen de codes via het berichtensysteem van de console.

Wie nu een seizoenspas koopt, krijgt de code ook via het berichtensysteem terwijl de game een update uitvoert. TellTale waarschuwt wel dat er mogelijk een wachttijd van 48 uur is voor nieuwe kopers van een seizoenspas, tot ze de codes ontvangen.

Ondertussen werken TellTale en Microsoft samen aan een update om het probleem definitief op te lossen.

ORIGINEEL: Houders van een seizoenspas voor The Wolf Among Us kunnen de tweede episode niet downloaden. Daarentegen zien ze enkel de optie om Episode 2 aan te kopen.

Met de seizoenspas kunnen klanten een game of uitbreidingenset volledig op voorhand betalen. Elke nieuwe episode is daardoor in het vervolg gratis te downloaden. Sommige consumenten betalen de prijs voor Episode 2 opnieuw in de hoop dat ze van een betaling afzien. Anderen kopen de episode dan weer in-game en weten van een betaling niets af.

Ontwikkelaar Telltale Games heeft gemeld dat dit probleem bij Microsoft ligt. In een verklaring schrijft de studio: "Er schijnt op Xbox Live een probleem te zijn met verschillende downloadbare uitbreidingen. Microsoft is actief aan het werk om het probleem op te lossen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat dit snel in orde gebracht wordt."

Het probleem volgt op de vertraging die Episode 2 van The Wolf Among Us opliep. De episode is vier maanden na de première verschenen. In de toekomst verwacht Telltale kortere wachttijden tussen episodes.

Bekijk op YouTube

Lees ook dit