"PS Vita verdient betere promotie, PS3 heeft nog een lang leven"
Sony vindt dat ze de PlayStation Vita beter dienen te promoten.
Sony's financieel directeur Masaru Kato meent dat het bedrijf de PlayStation Vita beter kan uitdragen. Dit vertelde de topman van Sony tijdens een gesprek met investeerders naar aanleiding van de kwartaalcijfers van 2012.
Kato meldde dat Sony de PS Vita software in 2013 aantrekkelijker voor de consument maakt. Sony besteedt haar eigen first party middelen maar ook de capaciteiten van third party ontwikkelaars aan deze doelstelling. Dit blijkt de voornaamste strategie om de PS Vita aan de consument te brengen. "Andere zaken - marketing, de prijs van het product, et cetera - kan ik niet over praten. We kijken naar deze aspecten en verbeteringen die we kunnen toepassen om onze winst te vergroten binnen de handheldmarkt."
Kato wist ook te vertellen dat Sony geen verlies meer maakt op de PlayStation 3 hardware. Bovendien vindt hij dat het systeem nog een lange tijd mee kan gaan. "De discussie bestaat inmiddels over de volgende generatie, waar ik niet op kan ingaan. We doen in ieder geval nog goede zaken met de PS3. Om dit aan te tonen, verwijs ik naar onze aangepaste [financiële] vooruitzichten. Binnen veel productlijnen - televisies, digitale cameras, etc. - zijn deze verlaagd maar mobiele telefoons en spelcomputers behouden hun verwachtingen voor dit financiële jaar. Ik hoop dat dit ons vertrouwen in het platform aantoont."
Sony komt 20 februari aanstaande met een speciale aankondiging. Het blijven uiteraard geruchten maar het sterke vermoeden bestaat dat het bedrijf de opvolger van de PlayStation 3 die dag onthuld.