Red Orchestra 2 verkoopt vlotjes
Ondanks vele technische problemen.
Red Orchestra 2 had voldoende aan twee dagen om de verkoopscijfers van z'n eigen voorganger gespreid over vijf jaar te verpulveren. Bovendien bracht de brutaal realistische WO2-shooter in zijn eerste week maar liefst drie keer zoveel in het laatje dan Killing Floor, de vorige titel van ontwikkelaar Tripwire Interactive.
Helaas was de lancering geen onverwijld succes te noemen aangezien de game gebukt ging onder bugs en tal van technische problemen. In de nasleep daarvan kan je nu op de website van Red Orchestra 2 een zogenaamde 'State of the Game' lezen die Tripwire opstelde.
Sinds de lancering werd reeds hard gewerkt om problemen rond VoIP, matchmaking en stabiliteit te verhelpen. Spelers konden daartoe bijna dagelijks een nieuwe patch downloaden voor de game. Met dat allemaal van de baan, rest Tripwire nu enkel nog het aanpakken van de spelstatistieken die geleden hebben onder alle technische blunders.
Tripwire heeft besloten voor een reset te gaan waarbij iedereen van nul moet herbeginnen. Bye bye zuurverdiende ervaringspunten, achievements en statistieken. Wetende dat reeds heel wat spelers verknocht zijn aan wat ze binnen het RO2-universum vergaarden, kan je de komende weken aan het dubbele tarief ervaring opdoen tijdens het spelen. Kwestie van je oude level relatief snel opnieuw te bereiken.
Bovendien krijgt iedereen die de game tijdens deze periode speelt een speciale achievement "In B4 Reset" en wil Tripwire deze spelers later ook met andere extra's belonen.
Het best denkbare moment dus voor nieuwe spelers om te ontdekken waarom Red Orchestra 2 -zoals je al kon lezen in onze review- een ruwe diamant is die Tripwire toegewijd zal blijven polijsten tot de perfectie bereikt is.