Reden voor LBP 2 vertraging
Game gebouwd rond DLC wil geen patches?
Dus, zoals je waarschijnlijk al weet: LittleBigPlanet is uitgesteld tot volgend jaar. Teleurstellend nieuws, zeker als je weet dat de Move-mogelijkheden van de game pas later zullen uitkomen via DLC. "Waarom werd het uitgesteld?" Het is je volste recht om die vraag te stellen, en Media Molecule wil je laten weten dat het zo is omdat ze geen onafgewerkte game op de markt wilden brengen.
Na de sessie die de ontwikkelaar hield tijdens de Eurogamer Expo vorig weekend, maakte Media Molecule frontman Alex Evans bekend dat de game vertraging opliep omdat ze de game niet in het gedrang wilden brengen voor gamers wiens consoles niet verbonden zijn met het PSN.
"Uiteindelijk is de hoofdreden dat we de game speelden en uiteindelijk realiseerden dat we de Blu-ray perfect moesten maken, en ik bedoel niet 100 procent perfect, maar ik bedoel gewoon iets waar we trots op kunnen zijn. We respecteren mensen die niet online kunnen gaan en hun game niet willen patchen om de volledige ervaring te hebben."
Een beetje vreemd toch, dat de Move-ondersteuning dan pas achteraf komt, enkel als DLC. De integratie van de Move mag dan wel geen integraal element zijn voor de werking van de game, het contradicteert werd Media Molecules redenering. Ach ja, zolang ze maar een goede game afleveren zeker?