Rise of the Tomb Raider legt meer nadruk op puzzels
Studio heeft geluisterd naar feedback van fans.
In een interview met Game Informer laat ontwikkelaar Crystal Dynamics weten meer nadruk te leggen op puzzels en het ontdekken van tombes in Rise of the Tomb Raider.
Dit is een reactie op de feedback die de studio heeft gekregen op de herstart van de Tomb Raider-serie. Fans lieten weten dat belangrijke elementen van de serie niet aanwezig waren in Tomb Raider uit 2013. Creatief directeur Noah Hughes laat in het interview weten naar de feedback geluisterd te hebben.
"Puzzels zijn een belangrijk onderdeel van de Tomb Raider-formule, dus we zijn enthousiast om meer tombes in de game te introduceren met daarin meer puzzels", zegt Hughes. Hughes omschrijft een variatie in moeilijkheidsgraden voor de puzzels waarin sommige geheime tombes groter zijn en in sommige gevallen moeilijkere puzzels bevat. De studio probeert ze echter in een volgorde te plaatsen waarbij de moeilijkheidsgraad langzaam toeneemt.
In een poging minder ervaren spelers tegemoet te komen, herintroduceert Rise of the Tomb Raider zogeheten "ineensluitende puzzels" die bestaan uit verschillende onderdelen die je in de juiste volgorde of binnen een bepaalde tijd moet oplossen. "Dit geeft je de mogelijkheid om actief te prutsen met die verschillende elementen, in plaats van lange tijd achter je oren te krabben om tot een oplossing te komen", verklaart Hughes.
De releasedatum van Rise of the Tomb Raider is eind 2015. De game is dan verkrijgbaar voor de Xbox 360 en Xbox One. Voor wie niet zo lang kan wachten op een nieuw avontuur van Lara Croft is er de Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals roman die de klooft dicht tussen Tomb Raider (2013) en Rise of The Tomb Raider.
Update: tijdens E3 2015 werd een nieuwe Rise of the Tomb Raider trailer getoond en de Rise of the Tomb Raider releasedatum bekendgemaakt.