Rocket League krijgt eind dit jaar nieuwe in-game currency
Weg met die loot boxes.
Ontwikkelaar Psyonix heeft het nieuwe in-game verdienmodel voor Rocket League toegelicht. In december verdwijnt het huidige systeem van loot boxes. In plaats daarvan krijg je aan het einde van een wedstrijd blueprints. De voorwerpen op de blueprints kun je nadien bouwen met behulp van in-game credits.
Met het nieuwe systeem weet je dus altijd op voorhand waaraan je geld spendeert. Met de loot boxes was dat niet het geval. Enkel de blueprints die je verwerft, zijn in het nieuwe systeem nog willekeurig bepaald. Met je credits kun je daarnaast ook rechtstreeks items in de in-game winkel kopen. De items die daar te koop zijn, wijzigen op regelmatige tijdstippen.
Items die je hebt gekocht via in-game credits kun je nadien niet ruilen met andere spelers. Voor items die je gratis hebt gekregen op het einde van een wedstrijd is dat wel nog steeds het geval. Ten slotte bevat de game ook nog steeds eSports Tokens waarmee je je favoriete eSports-speler steunt.
Wie de game wil uitproberen op de pc, wendt zich binnenkort overigens best richting de Epic Games Store. Binnenkort is Rocket League immers niet meer te koop via Steam.