Shuhei Yoshida: 'Ik begrijp de kritiek op marketing No Man's Sky'
Heeft toch van de game genoten.
Sony-topman Shuhei Yoshida geeft in een interview met Eurogamer.net aan dat hij de kritiek op Sean Murray en zijn marketing voor No Man's Sky begrijpt.
"Vanaf de eerste dag klonk het alsof Sean Murray te veel features beloofde. Dat is geen goede marketingstrategie. Als een kleine Indie-ontwikkelaar had hij op dat vlak geen hulp", aldus Yoshida.
No Man's Sky is bekritiseerd vanwege het ontbreken van een aantal features, waaronder multiplayer. Sony is alleen de uitgever van de fysieke PlayStation 4 versie van No Man's Sky. Hello Games is zowel de ontwikkelaar als de uitgever van alle andere versies.
Ondanks de kritiek geeft Yoshida aan dat hij 'erg van de game heeft genoten.' Verder gelooft hij niet dat de game het PlayStation-merk heeft beschadigd.
"Ik ben hartstikke blij met No Man's Sky. Ik ben ook verrast door de verkoopaantallen van de game. Wellicht ben ik niet de juiste persoon om dit te beoordelen, maar ik denk niet dat de game een negatieve uitwerking op het PlayStation-merk heeft gehad".
Marcel zijn No Man's Sky review lees je op de site.