Skyward Sword zat ooit zonder MotionPlus
Zit erin dankzij bedenker Wii Sports.
Hoewel sinds de E3-conferentie van Nintendo heel wat ogen gericht zijn op de Wii U mogen we niet vergeten dat er ook nog spellen voor de Wii uit zullen komen. De headliner dit jaar zal ongetwijfeld The Legend of Zelda: Skyward Sword worden, een game die volop gebruik zal maken van de Wii MotionPlus technologie.
Maar blijkbaar is het niet altijd het plan geweest om de add-on voor de Wiimote binnen het nieuwe avontuur van Link te incorporeren. Eiji Aonuma, de producent van de reeks, vertelde zopas dat hij tijdens de eerste twee tot drie maanden van de ontwikkeling niet van plan was om Wii MotionPlus te ondersteunen.
Het was Katsua Eguchi, de man verantwoordelijk voor Wii Sports, die hem op andere gedachten wist te brengen. "Meneer Eguchi kwam naar me en liet me zien wat voor dingen allemaal mogelijk werden door Wii MotionPlus te gebruiken. Hij vroeg me waarom ik die technologie niet voor een Zelda spel wou gebruiken," aldus Aonuma.
Denk dus twee keer na voordat je in de toekomst nog iets negatiefs zegt over Wii Sports, want het is door de man achter die game dat Link binnenkort preciezer dan ooit met z'n zwaard zal kunnen slaan!
Binnenkort brengen we jullie een hands-on preview van Skyward Sword, terwijl Eurogamer Benelux tijdens de E3 ook de kans kreeg om Eiji Aonuma aan de tand te voelen over de Zelda reeks. Dat interview mogen jullie eveneens binnen enkele dagen verwachten.