Skip to main content

Sons of the Forest: Alle cheats en console commands, en wat ze doen

Veel mogelijkheden.

Sons of the Forest raast als een tornado door het gaming landschap. Deze nieuwe craft en survival game heeft kort na de launch al meteen enkele miljoenen spelers. Maar zoals elke craft en survival game is Sons of the Forest best pittig. Soms wil je gewoon iets mooi bouwen en kijken wat de game verder nog te bieden heeft. Gelukkig zijn er verschillende Sons of the Forest cheats en console commands om je te helpen.

Op deze pagina laten we je zien welke cheats beschikbaar zijn voor Sons of the Forest en welke het nuttigst zijn. En natuurlijk hoe je ze kunt gebruiken.

Op deze pagina:

Hoe gebruik ik de cheats in Sons of the Forest?

Dankzij console commands kan je verschillende cheats gebruiken in Sons of the Forest.

Voordat je console commands in de game kunt gebruiken moet je wel mods installeren: Haal de Thunderstore Mod Manager, BepInExPack IL2CPP en de DebugConsole Mod.

Zodra je deze mods geïnstalleerd hebt, start je Sons of the Forest op met de "Modded" optie in de Thunderstore interface. Het kan wat langer duren dan normaal als je de game dan voor het eerst weer opstart. Dat is perfect normaal.

Wanneer Sons of the Forest opgestart is kan je met F1 de debug console oproepen. Deze wordt dan linksboven weergegeven. Je kunt het ook weer sluiten door opnieuw op F1 te duwen. In de volgende sectie laten we je enkele commando's zien die je daar kunt invoeren en wat hun effect is.

Voordat je mods gebruikt, wil je misschien wel voor de zekerheid zorgen dat je een back-up maakt van je save games. Kijk in deze map en kopieer ze naar een veilige plek: C:\Users[Username]\AppData\LocalLow\Endnigh\SonsOfTheForest\Saves.

Welke cheatcodes zijn er voor Sons of the Forest?

Hier hebben we een aantal handige cheats of console commando's voor je die je kunt gebruiken in Sons of the Forest.

Cheats die de speler beïnvloeden

Cheat Effect
godmode on Maakt je onkwetsbaar
godmode off Zet onkwetsbaarheid uit
buffstats Je survival stats stijgen sterk
regenhealth Je health wordt aangevuld
addallitems Je krijgt alle items
removeallitems Je verliest alle items
additem [X] Je krijgt een specifiek item, vervang X door de naam van het item.
spawnworldobject X Een object verschijnt in de wereld. Vervang X door de naam van een object
instantbookbuild on Bouw alles wat je in je book ontwikkeld hebt
instantbookbuild off Deactiveer de cheat hierboven
showhud off Deactiveer de HUD
showhud on Activeer de HUD
superjump on Je kan hoger springen
superjump off Deactiveer de superjump
speedyrun on Je rent sneller
speedyrun off Je loopsnelheid wordt weer normaal
cavelight on Je nabije omgeving wordt opgelicht
cavelight off Deactiveer de cheat hierboven
createlight Zet een lichtbron neer
settimeofday [X] Verander het tijdstip van de dag. Vervang X met een uur tussen 0 en 24
settimeofday morning Het wordt ochtend
settimeofday night Het wordt nacht
locktimeofday morning Het blijft altijd ochtend
forcerain heavy Het regent
forcerain sunny De zon schijnt
season summer Verander het seizoen in zomer
season autumn Verander het seizoen in herfst
season winter Verander het seizoen in winter
season spring Verander het seizoen in lente
save Sla het spel op

Cheats die de wereld en NPC's beïnvloeden

Cheat Effect
addcharacter robby 1 Spawn een extra Kelvin
addvirginia Spawn een extra Virginia
aigodmode on Je compagnon wordt onkwetsbaar
aigodmode off Je compagnon wordt weer kwetsbaar
aighostplayer on Vijanden negeren je compagnon
aighostplayer off Deactiveert de cheat hierboven
aipause [X] Alle NPC's worden bevroreren
aidisable Alle NPC's kunnen weer bewegen.
killradius [X] Dood alles binnen een radius van X meter. Vervang X met een getal.

Er zijn meer console commands en cheats beschikbaar, maar we weten nog niet exact wat ze doen. Als je wil experimenteren, hebben we echter hieronder de lijst met alle beschikbare commands:

  • addallbookpages
  • addallitems
  • addallstoryitems
  • addcharacter
  • additem
  • additemswithtag
  • addmemory
  • addprefab
  • addvirginia
  • aiangerlevel
  • aianimspeed
  • aiarmorlevel
  • aiarmortier
  • aidisable
  • aidodgetest
  • aidummy
  • aiforcestrafe
  • aighostplayer
  • aigodmode
  • aijumpdebug
  • aiknockdowndisable
  • aimemoryadjust
  • aipause
  • aipoolstats
  • airadar
  • airunworldevent
  • aishowanims
  • aishowdebug
  • aishowdebugcamera
  • aishoweventmemory
  • aishowhealth
  • aishownavgraph
  • aishowpaths
  • aishowplayerinfluences
  • aishowstats
  • aishowsurvivalstats
  • aishowthoughts
  • aistatadjust
  • aistructurelog
  • aitestsleep
  • aithought
  • aithoughtnocooldown
  • aivailstats
  • aiverboselog
  • aivillageclosest
  • aiworldeventstats
  • aiworldstats
  • aizonestats
  • allowasync
  • ammohack
  • animallimitmult
  • animalsenabled
  • animstatesgui
  • anisoenabled
  • Anisominmax
  • applydefaultmaterials
  • areashadow
  • astar
  • audio2dtest
  • audiodebug
  • audiodebugstates
  • audiodescription
  • audioparameter
  • audioplayevent
  • billboardenabled
  • billboardignorechanges
  • blockplayerfinaldeath
  • breakobjects
  • buffstats
  • buildermode
  • buildhack
  • cameradiss
  • camerafov
  • capsulemode
  • cavelight
  • characterlods
  • checkattachedentities
  • checkexitmenu
  • checkfrozenentities
  • clear
  • clearallsettings
  • clearaudioparameters
  • clearbushradius
  • clearmidactionflag
  • cloudenable cloudfactor
  • cloudshadowsenable
  • combatteststart
  • count
  • countgowithlayer
  • countlinkedstructures
  • counttag
  • createlight
  • creepyvillage
  • damagedebug
  • damagefreeformstructure
  • deathcount
  • debugplayerhitlog
  • debugplayermelee
  • demomode
  • destroy
  • destroyfreeformstructure
  • destroyragdoll
  • destroywildcard
  • diagrenderers
  • diggingclear
  • disablecomponent
  • disablegameobjecttester
  • disablego
  • disablegowildcard
  • disablescene
  • disconnectplayer
  • disconnectplayers
  • dismemberradius
  • dumplobbyinfo
  • duplicateobject
  • dynamicresolutioncycletest
  • dynamicresolutionoverride
  • dynamicresolutiontarget
  • enablecheats
  • enablecollisionbasedkillbox
  • enablecomponent
  • enablego
  • enablescene
  • enablestructureghosts
  • energyhack
  • exportlinkedstructurestojson
  • exposuresetspeed
  • filteraudio
  • findobjectswithshader
  • firstlookforce
  • follow
  • followstop
  • footstepdebug
  • forcecloud
  • forcecloudprofile
  • forceplayerexpression
  • forcerain
  • forceremovetrees
  • freecamera
  • gainstrength
  • gameoverdelaytime
  • gamepaddeadzone
  • gamepadxsensitivity
  • gamepadysensitivity
  • gccollect
  • getgamemode
  • getlayerculldistance
  • godmode goto
  • gotocoords
  • gotoforce
  • gototag
  • gotozone
  • grabsgeneratebuilt
  • gravity
  • greebledrockscollision
  • heallocalplayer
  • help
  • hideworldposfor
  • hitlocalplayer
  • igniteradius
  • importlinkedstructuresfromfile
  • inspectgo
  • instantbookbuild
  • instantrespawnhere
  • invertlook
  • invisible
  • joinsteamlobby
  • jumptimeofday
  • kickplayers
  • killlocalplayer
  • killradius
  • knockdownlocalplayer
  • lightninghittreechance
  • lightninghittreemustbeinfrontplayer
  • lightninginterval
  • listactiveentities
  • listdeathmarkers
  • listgowithlayer
  • listitems
  • listitemswithtags
  • listobjects
  • loaddebugconsolemod
  • loadmacros
  • loadplayer
  • loadscene
  • loadscenesingle
  • locktimeofday
  • loddebugbillboards
  • loddebugmaterials
  • loddebugranges
  • lodforce2ddistance
  • lodforce3ddistance
  • logging
  • loghack
  • logshowerrors
  • logshowinfo
  • logshownone
  • logshowwarnings
  • logtextures
  • logvirtual
  • mipmapstreaming
  • mipmapstreamingbudget
  • mipmapstreamingdiscard
  • mousexsensitivity
  • mouseysensitivity
  • navgraphforceupdate
  • netanimator
  • netskinnedbones
  • netspawnplayer
  • openmacrosfolder outputsnappointstofile
  • physicsupdatetime
  • playcutscene
  • playdeathcutscene
  • playdeathmarker
  • playdeathmarkerindex
  • playeranimparams
  • playerdebugcamera
  • playerinterruptkeys
  • playernetanimator
  • playervisibility
  • playgameover
  • postprocessingcomponent
  • profilersample
  • profilersnapshot
  • qualitytexture
  • radiodebug
  • refillcontainers
  • refreshentities
  • regenhealth
  • removeallitems
  • removeallstoryitems
  • removedead
  • removeitem
  • removeliving
  • removeshader
  • renderspheres
  • replaceshader
  • Reporterrors
  • reportlogsnow
  • reportwarningsnow
  • resetinputaxes
  • resetsettings
  • revivelocalplayer
  • robbycarry
  • robbyincutscenes
  • rumbletest
  • save
  • saveplayer
  • season
  • sendmessageto
  • setcurrentday
  • setdifficultymode
  • setexitedendgame
  • setgamemode
  • setgamesetupsetting
  • setgametimespeed
  • setinventorypercent
  • setlayerculldistance
  • setlookrotation
  • setopeningcrash
  • setplayerrace
  • setproperty
  • setsetting
  • setspeakermode
  • setstat
  • setstrengthlevel
  • settimeofday
  • setwindintensity
  • setworldobjectstaterange
  • showactivelights
  • showbutterfly info
  • showcollisionobjectnames
  • showdebugzones
  • showfps
  • showhud
  • showinworldui
  • showmeshmaterialnames
  • showmeshobjectnames
  • showmeshtrianglecounts
  • showobjectlocation
  • showprojectiletrails
  • showstimuli
  • showtriggercollision
  • showui
  • showworldobjects
  • showworldposfor
  • slapchop
  • spawnedobjectstats
  • spawnfallingtree
  • spawnitem
  • spawnpickup
  • spawnrenderspheres
  • spawnworldobject
  • speedyrun
  • sprinttoggle
  • superjump
  • survival
  • targetframerate
  • terrainparallax
  • terrainpixelerror
  • terrainrender
  • terrainrendersimple
  • terraintess
  • terraintessdist
  • testeventmask
  • testingsamplefps
  • timeofday
  • timeofdayconnectiondebug
  • timescale
  • togglebeamdebug
  • togglefiredebug
  • togglefpsdisplay
  • togglego
  • togglegrabberdebug
  • togglegrabsfacedebug
  • toggleocclusionculling
  • toggleoverlay
  • toggleplayerstats
  • togglestructureresistancedebug
  • togglesuperstructurerooms
  • togglevsync
  • toggleworkscheduler
  • trailer3
  • treecutsimulatebolt
  • treefallcontactinfo
  • treeocclusionbonus
  • treeradius treescutall
  • unloadscene
  • unloadunusedassets
  • unlockseason
  • visualdebug

Lees ook dit