Splinter Cell moest opvallen tijdens E3
'We hebben de fans wat uit te leggen.'
Toen Splinter Cell: Blacklist werd aangekondigd tijdens de E3 leek er weinig over van wat de serie daadwerkelijk is. In plaats van een donkere, trage en tactische stealthgame zagen we vooral veel explosies, schietgevechten en de ene slow-motion kill na de andere. In een interview met VG247 vertelde director Patrick Redding van Ubisoft over de strategie hierachter.
"Op de E3 wil je altijd een indruk achterlaten. Je wil er voor zorgen dat jouw game niet verstopt raakt achter al die andere grote blockbusters. Daarom wilden we iets laten zien wat meer explosief was en wat controversieel ten opzichte van de rest van de franchise," aldus Redding.
"Daarom kozen we ook voor een setting in het zonlicht en een focus op Sam's agressieve aanpak. We wilden ook opvallen bij de mensen die nog nooit een Splinter Cell game hebben gespeeld."
Redding liet ook weten dat de fans niet bang hoeven te zijn dat de focus alleen op actie ligt. Redding: "We weten dat we de fans van het eerste uur het een en ander uit te leggen hebben, dus dat gaan we de komende maanden doen."
Splinter Cell: Blacklist verschijnt in de lente van 2013 voor de Xbox 360 met Kinect-ondersteuning, maar ook voor de PC, PlayStation 3 en wellicht voor de Wii U.