Starbreeze "voortdurend bang" dat Syndicate te moeilijk is
50 uur nodig om alles vrij te spelen in co-op.
De bedoeling van Syndicate is om een hardcore shooter/strategie-ervaring aan te bieden zoals we die enkel vroeger kenden. Toch vreest ontwikkelaar Starbreeze dat de first person shooter té moeilijk zal zijn. Dit nadat ze gamers de co-op demo voor vier spelers zagen spelen.
De moeilijkheid zit hem in het feit dat je een andere aanpak moet toepassen dan in andere shooters. De focus ligt erg op samenwerking en healen, een beetje zoals een MMO. Je kunt het spel ook als Rambo spelen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling en zo maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
De co-op modus is waar Syndicate om draait. De single player doet eerder dienst als tutorial. Om alles vrij te spelen zal je zo'n 50 uur nodig hebben. De hogere moeilijkheidsgraden hebben een ander script waardoor je bijvoorbeeld meer minibazen op je dak zult krijgen. En raketten. En hinderlagen.
Syndicate verschijnt op 24 februari. De ontwikkelaar bevestigde tevens dat er géén online pass aanwezig zal zijn. Zo kunnen ook mensen die het spel tweedehands kopen eens goed op hun bakkes krijgen zonder daarvoor aan content te moeten inboeten.