Sucker Punch: "Ghost of Yōtei heeft minder repetitieve open wereld"
En spelers krijgen meer controle over het verhaal.
In een interview met The NY Times hebben Nate Fox en Jason Connell van Sucker Punch enkele nieuwe details over het recent aangekondigde Ghost of Yōtei bekendgemaakt.
Volgens de ontwikkelaars was een van de meest gehoorde kritieken op voorganger Ghost of Tsushima dat die een nogal repetitieve open wereld had. Dat zou in de sequel veel minder het geval zijn.
Zo kan het nieuwe hoofdpersonage Ansei nu niet alleen handwapens, maar ook vuurwapens gebruiken en onder de knie krijgen. Daarnaast heb je volgens Fox en Connell ook meer controle over Ansu's verhaal.
"Bij Sucker Punch houden we van origin stories. We hebben het verhaal van Jin Sakai en het eiland Tsushima dan ook losgelaten en gefocust op het verhaal van een nieuwe Ghost", aldus de ontwikkelaars.
In de eerste trailer voor Ghost of Yōtei is voorlopig nog geen gameplay te zien. De eerste in-game beelden zijn voor volgend jaar. In afwachting kun je hier Maartens Ghost of Tsushima review lezen.