Skip to main content

Take-Two: 'Consumenten zijn klaar voor prijsverhoging'

CEO verdedigt prijsverhoging naar 70 dollar.

Take-Two verhoogde vorig jaar de prijs van NBA 2K21 naar 70 euro omdat consumenten daar volgens het bedrijf 'klaar voor zijn'. Dat heeft Take-Two-topman Strauss Zelnick verteld tijdens een conferentie van Morgan Stanley Technology, Media & Telecom..

Volgens Zelnick was het publiek klaar voor een prijsverhoging bij NBA 2K21 omdat die game 'een scala aan buitengewone ervaringen en veel herspeelbaarheid biedt'. Verder vindt hij een prijsverhoging bij games in het algemeen op zijn plaats, omdat dat in de al VS geleden is van 2005.

De topman benadrukt wel dat de prijsstijging niet voor alle games is, dit wordt game per game bekeken. Zo wil Take-Two in de eerste plaats 'gebruikers boeien en betrekken' en pas in tweede instantie het kostenplaatje bepalen.

Het is niet de eerste keer dat NBA 2K21 in opspraak komt. Eerder moest 2K Games ook al de brokken lijmen bij een controverse rond unskippable advertenties in NBA 2K21.

Lees ook dit