The Legend of Zelda: A Link Between Worlds walkthrough
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds walkthrough: alle paleizen, kerkers en tempels, alle bazen en alle heart pieces.
Je hebt The Legend of Zelda: A Link Between Worlds aangeschaft maar je geraakt niet voorbij een bepaald punt? Je bent al helemaal verslaafd maar je kan die Pegasus Boots maar niet vinden? Of kan je de manier om die ene eindbaas te verslaan niet vinden? Geen probleem want wij hebben de game voor jou al opgelost!
Je kan de volgorde waarin je de kerkers van A Link Between Worlds oplost volledig zelf bepalen maar in deze walkthrough doorlopen we alle dungeons in volgorde van gemakkelijk naar moeilijk. Daarbij zorgen we er ook voor dat je zo snel mogelijk het verbeterde Master Sword hebt. Natuurlijk kan je er nog steeds voor kiezen om de dungeons in je eigen volgorde te doorlopen, we vertellen je steeds welke items je nodig hebt en hoe je de ingang van elke kerker bereikt. Veel plezier!
Inhoudstafel
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds story walkthrough
Zelda: A Link Between Worlds - Eastern Palace
Zelda: A Link Between Worlds - House of Gales
Zelda: A Link Between Worlds - Tower of Hera
Zelda: A Link Between Worlds - Het Master Sword vinden in de Lost Woods
Zelda: A Link Between Worlds - Hyrule Castle
Zelda: A Link Between Worlds - Lorule
Zelda: A Link Between Worlds - Thieves' Hideout
Zelda: A Link Between Worlds - Desert Palace
Zelda: A Link Between Worlds - Skull Woods
Zelda: A Link Between Worlds - Dark Palace
Zelda: A Link Between Worlds - Swamp Palace
Zelda: A Link Between Worlds - Turtle Rock
Zelda: A Link Between Worlds - Ice Ruins
Zelda: A Link Between Worlds - Lorule Castle
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds boss fights walkthrough
Zelda: A Link Between Worlds - Boss fights
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds items walkthrough
Zelda: A Link Between Worlds - Heart Pieces
Zelda: A Link Between Worlds - Maiamai
Zelda: A Link Between Worlds - Master Ore
Het Forgotten Sword vinden en de weg naar de Sanctuary
De legende begint nadat Links nachtmerrie wordt onderbroken door geklop op de deur. Het is weer tijd om de held uit te hangen! Links goede vriend Gulley staat voor de deur en hij vertelt hem dat Link zich heeft verslapen. Z'n vader is boos, dus je zit direct in de problemen. Stap uit bed, sla wat tonnen kapot voor een Rupee of twee en volg Gulley vervolgens naar buiten.
Wanneer je buiten bent, introduceert Gulley je aan de windwijzer. Dit zijn checkpoints die je kan gebruiken om je game op te slaan. Ze zijn tevens op je wereldkaart te zien wanneer je ze eenmaal hebt gevonden. Probeer het eens uit en sla je game voor de eerste keer op.
Tijd om Gulley te volgen. Ga een scherm naar links en bolg Gulley naar het noorden. Ga nogmaals links om Gulley te treffen bij de smid, zijn vrouw en de kapitein. Het ziet er naar uit dat je straf op zich laat wachten, want de kapitein is zijn opgelapte zwaard vergeten. De smid geef je je eerste opdracht: lever het zwaard af bij de kapitein.
Pak de Captain's Sword op. De smid vertelt je dat de kapitein op weg is naar Hyrule Castle. Maak je geen zorgen, de smid geeft de plaats aan op je kaart zodat je weet waar je heen moet. Daarnaast, zo ver weg is het niet. Ga een scherm omhoog en een scherm rechts om bij Hyrule Castle te geraken. Zie je de rare schilderingen op de muur? Hier klopt iets niet...
Praat met de bewaker bij de hoofdingang van het kasteel. De kapitein blijkt op weg naar de Sanctuary. De locatie wordt gemarkeerd op je kaart en blijkt ten noorden van Hyrule Castle te liggen. Volg de schermen links, omhoog en dan rechts om daar te komen.
Bij de ingang van de Sanctuary kom je Dampe en Seres tegen. Seres vertelt Link dat de kapitein binnen aan het praten is met de priester. Seres gaat naar binnen en de deur wordt dichtgeslagen. Daarna hoor je een harde gil van binnen. Dampe krijgt de deur niet open. De graver op de begraafpalats noemde een geheime ingang ten noorden van je locatie. Of je het nu eens bent met Dampe of niet, je zal toch echt het zwaard van de kapitein moeten lenen!
Je kan nu het Forgotten Sword equippen. Gebruik B om tegenstanders en bosjes een kopje kleiner te maken. Ga een scherm rechts om bij de begraafplaats uit te komen. Hier zie je een grafzerk met stenen er omheen, en twee kleine bomen in de buurt. Sla de bomen omver en pak de grafsteen vast met A. Duw omhoog om de geheime ingang te vinden. Ga de duisternis in om een schatkist te ontdekken, met daarin de Lamp. Equip deze vanuit het menu, zodat je weer een hand voor ogen ziet!
De deur is op slot. De steen geeft je een hint over het openen ervan; gebruik je Lamp (met Y) om de twee toortsen aan te steken. Het pad wordt geopend, en nu kun je verder de geheime gang in.
Deze tweede kamer zit onder de ratten. Je ziet beter wanneer je de toortsen in deze kamer ook aansteekt. Met je zwaard ga je de ratten te lijf. Het doel is om de deur te openen in de noordwestelijke hoek bovenaan de trap, maar die zit op slot. Je hebt een sleutel nodig!
Pak eerst de Red Rupee uit de kist, wat je 20 Rupees oplevert. Ga bij de trap omhoog en ga bij de gesloten deur rechts. Volg de platforms en pas op dat je niet valt. Uiteindelijk kom je uit in een hoek met een kist. Hierin zit een kleine sleutel, die je gebruikt op de deur. In de rechterbovenhoek van de volgende kamer vind je een Heart Piece, maar daar kun je nu nog niet bij.
Twee Poes (spoken) bewaken deze gang. Sla ze een paar keer met je zwaard om ze te verslaan. De deur gaat daardoor open. In de volgende gang zie je twee hendels aan de linker en rechtermuur. Trek aan de rechter om slangen los te laten, die je vervolgens gemakkelijk verslaat. De linker hendel heb je nodig om de deur te openen. Ga daarna door de deur, en bekijk het filmpje. Dan breekt de hel los: een tovenaar met de naam Yuga verandert Sere in een portret, Link blijft bewusteloos achter en de priester smeekt Princess Zelda te waarschuwen. Goh, dat komt je vast bekend voor!