The Order: 1886 wordt een "filmisch ervaring"
Film voelt onbewust aan als wat gewend zijn van het grote doek.
Ru Weerasuriya (medeoprichter Ready at Dawn Studios) zegt dat The Order: 1884 een filmische ervaring brengt. Het verhaal drijft De PlayStation 4 exclusieve titel. Weerasuriya omschrijft het spel als een derdepersoons action-adventure met schietelementen. Omdat het spel een ervaring als een film moet neerzetten en door het verhaal gedreven wordt, is het spel lineair in opzet.
"Het algemene gevoel - die filmische ervaring... Het belangrijkste aspect wat we aan deze game toevoegden is iets waar mensen aan gewend zijn maar meestal niet opmerken," zegt Weerasuriya op cryptische wijze. "Tijdens het kijken van een film vraag je je niet af welke lense de cameraman gebruikt. Je vraagt je niet af waarom de film korrels bevat of waarom bepaalde belichting ingezet wordt. Aan deze zaken zijn we de afgelopen 30 jaar gewend geraakt. Dus als het mist merken we op dat iets mis is met het beeld."
"Met deze game bootsen we veel fysieke eigenschappen na. We hebben vervorming van het beeld door de lens. Onze engine bevat fysieke lenzen opdat mensen, wanneer ze kijken naar het beeld, verbonden blijven [met het spel]. Games zien er vaak te helder en scherp uit. Wij bloeien in de viezigheid, daar houden we van. Het is zeer realistisch gefilmd."
The Order: 1886 werd tijdens de afgelopen E3 onthuld. Het spel komt op onbekende datum uit voor de PlayStation 4.