Skip to main content

The Witcher 2 wordt krankzinnig moeilijk

Sterven in hardcore mode is herbeginnen.

CD Projekt Red is van plan een uitzonderlijke modus in The Witcher 2 te implementeren. Wie zich geroepen voelt zal bij het starten van het spel kunnen kiezen voor een hardcore mode waar je niet in mag sterven. Bijt je naderhand toch in het zand, zul je het spel volledig opnieuw moeten beginnen. Wel denkt CD Projekt er over een spreuk als DLC beschikbaar te stellen waarmee gamers zich alsnog weer tot leven kunnen wekken.

Bovendien wordt het niet makkelijk de vijanden in The Witcher 2 te verslaan. Aan de ene kant zal Geralt ze moeilijker kunnen ontwijken, aan de andere kant zullen ze het langer uithouden in een gevecht. Mateusz Kanik van CD Projekt noemt de game Demon's Souls als inspiratiebron voor de modus. Deze PS3-game uit 2009 staat immers bekend om zijn hoge moeilijkheidsgraad.

Kanik liet ook weten dat gamers The Witcher, het origineel dus, niet hoeven gespeeld te hebben om het verhaal te snappen. Net als BioWare met de PS3-versie van Mass Effect 2 heeft gedaan, zal het verhaal van de eerste Witcher uit de doeken worden gedaan in een stripverhaal.

The Witcher 2 verschijnt op 17 mei voor de PC. Voorlopig werden geen versies voor Xbox 360 of PS3 aangekondigd, maar CD Projekt liet wel verstaan dat de engine van de game toelaat voor de consoles te ontwikkelen

Lees ook dit