Skip to main content

The Witcher 3 - Skellige Isles: Secondary Quests en Contracts

Onze gids van alle extra side quests en contracts op de Skellige Isles in The Witcher 3.

De Skellige Isles liggen ver in het westen van de wereld van de Witcher 3 en vormen de laatste regio in het verhaal van de game. Net als in elke ander deel van de wereld je hier een heleboel side quests en Witcher Contracts. Als je zeker wil zijn of je alle extra inhoud hebt uitgeput, hebben wij voor jou deze gids die alle activiteiten op een rij zet en haarfijn uitlegt hoe je ze moet voltooien.


Op deze pagina

The Witcher 3 - Gustfields
Alle side quests in de Gustfields regio.

Andere pagina's:

The Witcher 3 - Skellige Isles: elke side quest in de Ard Skellige regio (deel 1)
Hoe vind en voltooi je de eerste zeven quests in deze regio.

The Witcher 3 - Skellige Isles: elke side quest in de Ard Skellige regio (deel 2)
Het tweede deel van alle side quests in deze regio van SKellige.

The Witcher 3 - Skellige Isles: elke side quest in de Ard Skellige regio (deel 3)
Het laatste deel van de side quests in Ard Skellige.

The Witcher 3 - Skellige Isles: elke side quest in de Hinsarsfjall regio
Hoe voltooi je alle quests in de volgende regio van Skellige.

The Witcher 3 - Skellige Isles: elke side quest in de Spikeroog, Faroe en An Skellig regio's
Gids voor de alle quests in de overige Skellige regio's.

Skellige Isles Witcher Contracts

The Witcher 3 - Dragon: hoe de forktail doden
Voltooi het eerste Contract in de regio.

The Witcher 3 - Here Comes the Groom: hoe Melusine doden
Een gids om Melusine op te sporen en te doden.

The Witcher 3 - Missing Son: hoe Morvudd doden
Op deze manier stop je de moordlustige Morvudd.

The Witcher 3 - Muire D'yaeblen: hoe Abaya doden
Verken de grotten aan de kust van Skellige en dood Abaya.

The Witcher 3 - The Phantom of Eldberg: hoe Penitent doden
Verdrijf de mistige vloek van het Eldberg eiland.

The Witcher 3 - Waylaid Transport: hoe Hagumban doden
Neem het in het laatste contract op tegen een schrikwekkende nekker warrior.


The Mysterious Passenger

Als je Nameless voltooid hebt, is deze quest actief. Ga naar Larvik en volg de marker naar het langhuis (het noordoostelijke gebouw in het dorp). Praat met de jarl en informeer naar het lelijke dier.


The Last Wish

Volg de marker naar Larvik en praat in de bar met Yennefer, die je in de verre hoek vindt. Volg haar naar de boot en gebruik de stoel op de boeg van het schip. Terwijl ze afvaart, zoek je een mooi plekje uit.

Wacht totdat ze een spreuk op je heeft gedaan. Ga dan naar de bodem, loop het hol in, schiet de drowners neer en gebruik je Witcher Senses om de boot te onderzoeken. Ga terug naar de oppervlakte en neem plaats. Yennefer neemt de volgende plaats. Duik naar beneden. Gebruik je Witcher Senses om de items in het scheepswrak te vinden en ga dan terug naar het oppervlakte.

Op de volgende locatie doe je hetzelfde. Yennefer doet weer een spreuk op je, ga naar de bodem, beschiet de sirenes, loot het kleine object naast de kratten op de bodem van de holte en ga tot slot terug naar de boot.

Na een dialoog over de relatie tussen jullie tweeën, struin je met behulp van je Witcher Senses de rest van het schip af. Op het benedendek zie je laarzen en een bloedspoor dat je naar een omgegooide boekenkast leidt. Onderzoek de kast, doorzoek het lichaam, ga dan naar de fo'c'sle met Yen en bereid je daar voor op een gevecht met de djinn.

De wezens hebben project- en bliksemaanvallen, dus blijf in beweging (de mast biedt eventueel dekking). Gebruik Dimeritium en Elemental Oil om het gevecht te versnellen. Nu moet je beslissen of je een romance met Yennefer wil. Zo ja, kies dan de meer positieve dialoogopties. Zo nee, ga dan voor de meer afstandelijke antwoorden. De quest komt na een cutscene tot een einde en je bent weer terug in Skellige.


The Lord of Undvik

Ga in Kaer Trolde naar de New Port Inn. Praat met de waard, gevolgd door Javor en Tante. Vaar dan naar Undvik. Volg de marker. Gebruik je Witcher Senses om een aantal dingen (zoals een lijk, bloedsporen etc.) te examineren, maar volg het spoor om een tussenfilmpje te activeren.

Je eerstvolgende taak is de sirenes uitschakelen. Ze zijn kwetsbaar voor Aard, Igni, grapeshot en Hybrid Oil, maar je Axii is een uitstekend wapen om ze aan de grond te houden.

Klim in de boot en praat met Octo. Volg daarna de voetsporen van de reus. Je komt bij een dood spoor uit, dus ga naar Hjalmar's kamp. Wanneer je daar komt, bekijk je de lichamen en volg je de voet- en bloedsporen totdat je bij een trollengrot komt.

Vecht met de ice troll. Volg het bloedspoor door de grot waar je nog meer trollen tegenkomt. Daag ze uit voor een kleine quiz (het antwoord is 'troll'), ontsnap en ga naar Urskar. Pik op de terugweg de Hornwall Horn op.

Als je eenmaal in Urskar bent, kijk je waar een gevecht heeft plaatsgevonden en volg jet het pad op de heuvel richting de grotten. Spring in het water en ga de strijd met de erynias aan. Ga verder en bekijk de aanwijzingen op je pad. Ergens kom je een groepje Harpies tegen. Wanneer je met die afgerekend hebt, ga je omhoog (er is rechts in de ingang van de grot een ladder) en blijf het spoor volgen. Uiteindelijk kom je weer in het daglicht terecht.

Ga het gebouw in en ga de strijd met enkele devourers aan, maar kijk uit voor de splash schade. Verlaat het gebouw en ga naar links. Hier vind je een rock troll die het gereedschap voor de Master Armourers quest bewaakt. Als je dapper genoeg bent, pak je hem nu zodat je niet later hoeft terug te keren. Volg Hjalmar's voetsporen totdat je hem in gevecht met een aantal harpies tegenkomt. Help hem een handje (vergeet de Hornwall Horn niet) en ga daarna naar de grot van de reus.

Praat met Vigi, sluip weg om de sleutel te bemachtigen en laat hem uit zijn kooi. Nu is het moment aangebroken om het gevecht met de reus aan te gaan. Ondanks zijn grootte is het een gemakkelijk gevecht aangezien hij meer oog voor andere teamleden heeft. Het makkelijkste is om hem van achteren neer te slaan.


Possession

Praat tegen Udalryk en ga weer naar een spookhuis. Ga naar binnen en gebruik je Witcher Senses om de voetsporen te zien die je richting de bewustloze Cery leiden. Na het tussenfilmpje ga je terug naar binnen. In de eerste kamer rechts ligt een keldersleutel. De opening naar de kelder vind je bij de deur langs waar je binnenkwam. Llaat je naar beneden vallen, pak het zwaard en keer terug naar Cerys en volg haar naar Udalryk.

Ga naar de werf, neem de boot en zeil richting de marker. In het water vind je enkele sirenes. Schakel ze uit met je kruisboog en doorzoek de lichamen. Wanneer het veilig is en je het lijk gevonden hebt, doorzoek je die en ga je terug aan wal. Udalryk is tijdens je afwezigheid druk bezig geweest.

Werk jezelf door het gesprek en ga daarna terug naar het spookhuis. Gebruik je Witcher Senses en bekijk de kachel, gebroken glas, plank en wieg. Praat weer met Cerys. Wanneer het je gevraagd wordt, gooi je de baby in de oven (ja, je leest het goed).


King's Gambit

Meld je bij Crach. Hij geeft je een nieuw zwaard, maar het kasteel wordt door drie beren aangevallen. Dood ze en ga dan met Cerys of Hjalmar mee. Degene wie je kiest, krijgt de kroon. Of dit verdere invloed op de gebeurtenissen heeft, is tot dusver onduidelijk.

Cerys:

Gebruik je Witcher Senes in de hal. Wanneer je de beer bekijkt, moet je vervolgens de bekers op de grond checken. Een onthult een spoor dat je naar een verdachte hoorn leidt. Ga naar buiten en praat met Hjort. Ga daarna naar beneden in de kelder. Bekijk de tonnen en blaas ze met Aard opzij.

Volg het gangpad (dat stopt bij de Place of Power) zodat je weer terug bij de kelder komt. Bekijk de troep op de grond en volg vervolgens de voetsporen. Bovenaan de trap vallen de voetsporen weg, maar there's a bit of cloth stuck to the light fitting. Bekijk het en Cerys zet de achtervolging op Arnvald in, dat in een paardenrace resulteert. Sla hem eraf om de waarheid boven tafel te krijgen.

Hjalmar:

Gebruik je Witcher Senses in het dorpje. Bij de tombe (gemarkeerd op je minimap) vind je een spoor richting voetstappen die op hun beurt je weer naar een valluik leiden. Daar kom je in gevecht met een man die in een beer verandert. Ga verder de grot in en ga het gevecht met de druïde en de beer aan.


Coronation

Dit gebeurt automatisch wanneer je King's Gambit hebt voltooid. Je hoeft dus niks te doen.


- Het volgende deel in onze Skellige Isles gids legt uit hoe je de eerste Ard Skellige Secondary Quests tot een goed einde brengt.

- Keer terug naar de inhoudsopgave van onze Witcher 3 walkthrough.