THQ wil met de grote jongens spelen
Ziet zichzelf als een der grote uitgevers.
Brian Farrell, CEO van THQ, ziet geen reden waarom zij zich niet kunnen rekenen tot een van de grote uitgevers, als EA en Activision. Dat zij niet zoveel geld en middelen tot hun beschikking hebben, wilt niet zeggen dat ze niet mee kunnen doen met de grote jongens.
"We zien ons zeker als een van de grote jongens ", zegt de CEO tegen IndustryGamers, "We hadden de best verkocht game in maart met Homefront. Er was een tijd van 'O nee, THQ! Brengen jullie Homefront uit in maart. Het is dan zo druk. Jullie hebben crisis, blablablabla...' We zijn nummer één. We hebben de competitie hier vermorzeld, evenals in Groot-Brittannië en andere markten die we volgen."
"Ons doel is om geweldige producten uit te brengen, goede momenten kiezen waar we kunnen concurreren en winnen. We hebben gesproken over hoe we dat gaan doen met Saints Row: The Third dit jaar. Het gaat om momenten kiezen, goede games hebben van goede ontwikkelaars, en het gaat niet om aantallen producten [...]. Als we dus de strijd aangaan, zullen we winnen."
IndustryGamers geeft echter aan dat Activision en EA de beschikking hebben over respectievelijk $12.93 miljard en $7.73 miljard, daar waar THQ het moet doen met $279.3 miljoen. Dat is volgens THQ onderdeel van haar strategie van kwaliteit over kwantiteit:
"We zien het graag zo, dat we twee jaar geleden een nieuwe strategie gekozen hebben en het bedrijf in 2010 hebben veranderd. Vorig jaar was een aardig rustig jaar voor ons, we hebben niet veel producten uitgebracht, maar nu hebben we een vooruitzicht waar onze competitie jaloers op zal zijn denk ik. Ik hou ervan om de strijd aan te gaan, we gaan de strijd aan en we gaan winnen."
THQ heeft inderdaad nog aardig wat titels in de pijplijn zitten. Naast Saints Row: The Third zijn dat onder andere inSane, Devil's Third, Darksiders 2, Metro: Last Light, Warhammer 40k: Space Marine, Dark Millennium Online en nieuwe UFC-titels.