Trine 2 release uitgesteld tot zomer
Maar we krijgen nieuwe beelden te zien.
Waar er vorig jaar nog sprake van was dat Trine 2 vroeg op het jaar zou verschijnen, is dat nu niet langer het geval. Ontwikkelaar Frozenbyte gaf vandaag een overigens indrukwekkend zeemzoete nieuwe trailer met gameplay vrij en maakte van de gelegenheid gebruik mee te geven dat we de game pas naar het einde van de zomer toe in de virtuele winkelrekken mogen verwachten.
De trailer laat er weinig twijfel over bestaan dat grafisch de lat opnieuw hoog gelegd wordt. 2D-platformers trekken maar al te vaak de kaart van een retro uiterlijk -niks mis mee trouwens- maar soms wil het oog ook wel wat. En in dat departement lijkt Trine 2 niet teleur te zullen stellen. Althans niet wanneer je je games graag vol felle kleuren en met een flinke laag bloom hebt. Is dit niet het geval dan ben je eraan voor de moeite, maar dit soort mensen komt dan ook al genoeg aan z'n trekken in het 'bruine shooter'-genre.
Gelukkig is grafische pracht niet het enige dat Trine 2 voorheeft op z'n voorganger. De gameplay in de eerste Trine was al dik in orde en vormt dan ook de stevige basis waar nog enkele nieuwigheden en aanpassingen aan toe gevoegd zullen worden. In de trailer zien we bijvoorbeeld hoe water nodig is om planten te doen groeien die je vervolgens als platform kan gebruiken. Ook opvallend is dat onze drie helden ditmaal gekrompen lijken, aangezien ze slakken, spinnen en slangen op hun pad ontmoeten. Allicht moet dit een oplossing vormen voor de eentonigheid aan vijanden waaronder Trine toch wat te lijden had.
Gecombineerd met de introductie van online co-op lijkt Trine 2 alles in huis te hebben om hoge ogen te gooien bij z'n release op de grote downloadplatformen later deze zomer. Eéntje om in de gaten te houden.