Ubisoft adresseert technische specificaties Assassin's Creed: Unity
En biedt excuses aan voor het incident.
Ubisoft adresseert de technische specificities van Assassin's Creed: Unity, die op 900p en 30 frames per seconde is vergrendeld op zowel de PlayStation 4 als de Xbox One.
Eerder deze week kwam Ubisoft in opspraak door een opmerking over de frame-rate van de titel. Deze keuze is volgens de uitgever gemaakt om zo discussies uit de weg te gaan. Producent Vincent Pontbriand was al naar voren gestapt om duidelijk te verschaffen dat dit verkeerd geïnterpreteerd was. Maar in een post op Ubisoft's officiële blog, biedt Pontbriand nu zijn excuses aan voor het incident.
De producent zegt de verkeerde woorden te hebben gebruikt toen hij het over de resolutie van de game had. Ubisoft zou er nooit voor kiezen om bewust de game op technisch niveau tegen te houden, aldus Portbriand.
Hij wordt hierbij bijgestaan door Ubisoft's senior community-manager Gary Steinman. "Laat het vooraf duidelijk zijn: Ubisoft limiteert games niet, zegt Steinman. "We zouden nooit de resolutie van een game limiteren. En we zouden er nooit bewust voor kiezen om iets wat we produceren of ontwikkelen te beperken."
Maar Pontbriand is zich wel bewust dat een hoop gamers een 1080p resolutie en 60fps zien als de gouden standaard van de huidige generatie consoles. Zo is Assassin's Creed IV: Black Flag na de launch door middel van een patch nog van 900p naar 1080p bijgewerkt.
Momenteel is nog niet duidelijk of dit ook het geval gaat zijn bij Assassin's Creed: Unity. Ubisoft legt vooralsnog de focus van het product voornamelijk op het gameplay-aspect van de titel. Daarbij stellen ze zich onbuigzaam op tegenover alles wat de gameplay-ervaring in de weg kan zitten. "Die bijkomende pixels kunnen enkel ten kosten gaan van de gameplay", zegt Pontbriand.
De releasedatum van Assassin's Creed: Unity is op 13 november en is verkrijgbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. In onze Assassin's Creed: Unity preview lees je wat we tot dusver weten over de game.