Skip to main content

Ubisoft verlaagt focus op licenties

Tegenvallende verkoop Avatar is de reden.

Ubisoft gaat zijn focus verleggen van licentie-games naar high-end franchises, zo zegt grote baas Yves Guillemot. De tegenvallende verkoop van Avatar: The Game is de grote boosdoener. De game verkocht 'maar' 2.5 miljoen exemplaren waar Ubisoft er toch 3,5 à 5 miljoen hoopte te verkopen.

"Ons plan is om meer om te kijken naar onze high end franchises. We zullen minder ruimte indelen voor licentie-games. Het doel is om de investeringen en licenties te hergebruiken en meer nadruk te leggen op het groter maken van onze merken en ervoor zorgen dat deze vaker verschijnen met een hoge kwaliteit. Het betekent niet dat we stoppen [met licentie-titels] maar we gaan er minder geld in stoppen in de toekomst," aldus Yves.

Licenties waar Ubisoft in het verleden aan werkte zijn King Kong, Beowulf en Open Season. Momenteel werkt de uitgever nog aan gameversies van Scott Pelgrim vs. The World en Kuifje en het Geheim van de Eenhoorn.

Lees ook dit