Skip to main content

Veranderingen na bèta Halo 5: Guardians aangekondigd

Ontwikkelaar 343 Industries reageert op feedback.

343 Industries heeft meegedeeld op welke manier de studio met de feedback van de Halo 5: Guardians-bèta omgaat. Die was eerder dit jaar beschikbaar. De ontwikkelaar publiceerde een lijst met heel wat toekomstige aanpassingen.

In het afgewerkte Halo 5: Guardians kies je zelf een datacentrum waarmee je verbinding maakt. In de bèta kwam je vaak op servers op andere continenten terecht, wat tot een slechte multiplayerervaring leidde. Ook aan het rankingssysteem wordt nog gesleuteld, zodat multiplayermatches eerlijker kunnen verlopen.

Halo-fans die de nieuwe 'Spartan abilities' maar niets vinden krijgen de mogelijkheid deze uit te schakelen wanneer ze met vrienden spelen. In je eigen matches kan je dan spelen zonder sprint, stuwraketten of ground pound. Ook de klassieke Rocket Launcher uit de vorige Halo-games maakt in de afgewerkte game opnieuw zijn opwachting, deze keer als een legendarische variant van de nieuwe bazooka die 343 tijdens de bèta introduceerde.

De killcam zoals we die kennen uit Call of Duty wordt ook minder prominent. Wanneer je sterft, krijg je nu de keuze of je een replay wil zien uit het perspectief van je doder of niet. In de bèta gebeurde dit automatisch.

Daarnaast zijn er ook heel wat kleinere aanpassingen. Je mede-Spartanen spreken binnenkort wat minder tijdens potjes multiplayer en je krijgt zelfs de keuze om hen volledig de mond te snoeren. Er wordt ook nog volop gesleuteld aan de nieuwe Smart Link, waarmee je met ieder wapen kan inzoomen. Ook de standaard bewegingssnelheid wordt een tikkeltje opgevoerd.

Halo 5: Guardians komt eind dit jaar uit en dat enkel voor de Xbox One. Voor de volledige lijst met aanpassingen kan je hier terecht.

Bekijk op YouTube

Lees ook dit