Vergelijking Tomb Raider en Uncharted gaat niet op
"Je gaat veel verschillen zien", beloofd ontwikkelaar.
De baas van ontwikkelstudio Crystal Dynamics, waar op het moment gewerkt wordt aan de reboot van Tomb Raider, beloofd dat de game een andere ervaring biedt dan Uncharted. Veel gamers vergelijken de franchises met elkaar, maar dat is niet nodig volgens Darell Gallagher.
Hoewel hij snapt dat de games in beide in het action-adventure genre vallen, legt hij uit dat wanneer spelers de kans krijgen om het nieuwe avontuur van Lara Croft van begin tot eind te spelen, het spel uniek aan zal voelen. "Vergelijk het maar met twee grote actiefilms. Beide hebben wel wat met elkaar gemeen, maar het verhaal, hoofdpersonage en de sfeer zijn heel verschillend. Maar ook wat de gameplay betreft gaat het er in Tomb Raider anders aan toe dan in Uncharted. De manier waarop Lara bijvoorbeeld met haar omgeving en verschillende voorwerpen kan omgaan."
Daar houdt het nog niet op wat verschillen betreft, beweert Gallagher: "De hele opbouw van de game is anders. We hebben wat wijdere omgevingen, je kunt terugkomen op plaatsen waar je eerder bent geweest en er is de mogelijkheid om te jagen. Misschien allemaal maar kleine dingen, maar samen zorgen ze ervoor dat het daadwerkelijk anders aan zal voelen."