Skip to main content

Vervolg op The Witcher in de maak

Eerste beelden doen het nieuws lekken.

Het internet is een machtig medium. Akkoord, het merendeel wat er op het wereldwijde web te vinden is kan niet bepaald als hoogstaand omschreven worden, maar de verspreiding van informatie verloopt sneller dan ooit tevoren. Zo zijn er vanaf vandaag, zonder enige aankondiging, de eerste bewegende beelden van het vervolg op The Witcher, een warm ontvangen RPG voor de PC, opgedoken.

In het filmpje dat eigenlijk enkel voor intern gebruik binnen CD Projekt dienst mocht doen stelt Marcin Iwinski, de CEO, het spel aan ons voor. Het gaat om een vroege alpha build, maar toch krijgen we nu al enkele belangrijke aspecten van The Witcher 2: Assassins of Kings, zoals het spel vanaf vandaag bekend staat, te zien.

Allereerst heeft men het over de nieuwe grafische engine waarop het spel draait. CD Projekt heeft enkele nieuwe technologieën gebruikt om van The Witcher 2 "een van de mooiste RPG-titels tot nu toe" te maken. Dynamische schaduwen en een complete dag-nacht cyclus zijn enkele belangrijke verbeteringen ten opzichte van het origineel.

Verder zal het spel gebruik maken van de befaamde Havok Engine waardoor bewegingen er realistischer zullen uitzien. Dit komt vooral tot uiting tijdens gevechten waarbij het uitvoeren van combo's en finishing moves nog steeds erg belangrijk zijn. Nieuw in The Witcher 2: Assassins of Kings is de toevoeging van quick time events die nu en dan tijdens confrontaties opduiken.

Ook lijkt de spelwereld erop vooruit te gaan. Zo dragen je beslissingen meer dan ooit bij aan de omgeving rondom je en heeft elk personage een eigen agenda. Tijdens gesprekken moet een dynamische camera voor een filmisch effect zorgen.

Wanneer we The Witcher 2: Assassins of Kings mogen verwachten is nog niet duidelijk. Ook de platformen waarvoor het spel zal verschijnen zijn nog niet bekend, al kunnen we met zekerheid zeggen dat PC-bezitters het nieuwe avontuur van Geralt zullen mogen verwelkomen.

Lees ook dit